جوانگرايي ريسك بالايي دارد

كرش: رفتن به جام جهاني روسيه عمليات غيرممكن است!

كرش در خصوص كسب سهميه جام‌جهاني گفت: «آسيا چهار سهميه در روسيه خواهد داشت،ژاپن، كره‌جنوبي و استراليا. يك سهميه براي تيم‌هاي در درجه اول ايران، امارات، قطر، عربستان، چين، ازبكستان و در پشت سر آنها عمان، اردن، عراق و كره‌شمالي مي‌ماند. اين دشواري راه را نشان مي‌دهد
کد خبر: ۸۵۴۱۹۲۵
|
۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، كارلوس كرش، سرمربي تيم‌ملي فوتبال ايران 20 روز پيش بعد از چند ماه براي سپري كردن مرخصي سه هفته‌اي خود راهي آفريقاي جنوبي و سپس پرتغال شد كه البته فوت ناگهاني همسر سابقش باعث شد چند هفته‌اي بيشتر در كشورش بماند. كرش كه به گفته خود بعد از حضور در كنفرانس مربيان تيم‌ملي كه به ميزباني كنفدراسيون فوتبال آسيا در مالزي برگزار مي‌شود، به ايران بازمي‌گردد، روز گذشته گفت‌وگويي با خبرگزاري‌هاي ايسنا و فارس داشت كه طي آن به سؤالات و ابهاماتي در خصوص تيم‌ملي پاسخ گفت. 

  وعده‌هاي عملي نشده

هفته گذشته بود كه سرمربي تيم‌ملي با گلايه از وعده‌هايي كه عملي نشده بود، گفت نمي‌خواهد پشت دروغ‌ها و وعده‌هاي الكي آقايان پنهان شود؛ حرف‌هايي كه نگاه‌ها را به سمت كفاشيان جلب كرد اما رئيس فدراسيون فوتبال مدعي شد منظور كرش او نبود و عده‌اي به دنبال فرافكني هستند؛ مسئله‌اي كه البته كرش هم آن را تأييد مي‌كند هرچند هنوز از عملي نشدن قول‌هايي كه داده شده، گله‌مند است: «حرف‌هاي كفاشيان كاملاً درست است و حق با اوست. من نمي‌توانم در خصوص اينكه چرا قول‌هاي زيادي داده مي‌شود و به آنها عمل نمي‌شود، صحبت كنم. من حتي در مورد برنامه‌هاي تيم‌ملي در مرحله مقدماتي جام جهاني 2018 صحبتي ندارم. در اين خصوص و همچنين وعده‌هاي داده شده و عملي نشده نبايد از من سؤال شود. من به عنوان سرمربي تيم‌ملي هميشه سعي مي‌كنم قول‌هاي كمتري ‌دهم و دستاورد بيشتري داشته باشم.»

  عمليات غيرممكن

كرش در خصوص كسب سهميه جام‌جهاني گفت: «آسيا چهار سهميه در روسيه خواهد داشت كه سه سهميه كم و بيش از قبل مشخص است، ژاپن، كره‌جنوبي و استراليا. يك سهميه براي تيم‌هاي در درجه اول ايران، امارات، قطر، عربستان، چين، ازبكستان و در پشت سر آنها عمان، اردن، عراق و كره‌شمالي مي‌ماند. اين دشواري راه را نشان مي‌دهد و اهميت اينكه بايد بتوانيم يك برنامه آماده‌سازي بسيار قوي، جدي و كارآمد را براي موفقيت تيم‌ملي داشته باشيم. در حال حاضر لحظات بسيار حساس و خطيري را پيش‌روي خود داريم و امكان از دست دادن هيچ موقعيت يا زماني را نخواهيم داشت. در زمان مناسب اگر حمايت صحيح با منابع لازم و همينطور راهكارهاي مرتبط صورت نگيرد به گونه‌اي فرار از مسئوليت خواهد بود. هيچ شكي ندارم كه هواداران خوب تيم‌ملي استحقاق ديدن تيم‌ملي كشورشان را در جام جهاني روسيه دارند اما اگر بخواهيم به آن رؤيا براي تيم‌ملي ايران دست پيدا كنيم، بايد حمايت‌هاي مناسب در زمان درست صورت بگيرد.» 

  جوانگرايي ريسك بالايي دارد

سرمربي تيم ملي با اشاره به ريسك بالاي جوانگرايي گفت: « ما پتانسيل خوبي داريم ولي بايد در نظر بگيريم كه كيفيت بدون تجربه منجر به موفقيت نخواهد شد. مثل اين مي‌ماند كه شما بخواهيد خلبان يك هواپيما را در اتاقك‌هاي شبيه‌سازي شده تمرين دهيد و هيچ گاه فرصت فرود يا تمرين در آسمان را به اين خلبان ندهيد. اما هيچ شكي نيست كه جوانگرايي به دليل كمبود تجربه بازيكنان جوان ريسك بالايي دارد و ما نمي‌توانيم هم براي آينده خودمان را آماده كنيم و هم در حال حاضر نتيجه به دست بياوريم. اگر بخواهيم اين دو كار را همزمان انجام دهيم، نهايتاً شاهد نتايجي چون ديدار با تركمنستان خواهيم بود.»

   مهم برطرف كردن ضعف‌هاست

در آخرين رده‌بندي فيفا ايران تيم اول آسياست و اخيراً نيز به رده 38 دنيا صعود كرده، با وجود اين كرش همچنان معتقد است تيم‌هايي چون ژاپن، كره و استراليا قدرتشان از جنبه‌هاي مختلف بيشتر از ايران است: «مسئله‌اي كه اهميت دارد، بسيار ساده است. بله، ايران در حال حاضر تيم اول آسياست. اين را بايد پذيرفت و از آن لذت برد. مطمئناً بسياري از افراد به اين مسئله افتخار مي‌كنند و به آن احترام مي‌گذارند و افراد اندكي نيز هستند كه هميشه در حال گلايه هستند و از اينكه تيم‌ملي در رتبه نخست آسيا قرار دارد، خرسند نيستند. با اين وجود بايد ضعف‌ها را هم ديد و برطرف كرد.»
ارسال نظرات