رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی از بهره‌مندی ۳۶ هزار زندانی از مرخصی ۱۵ روزه به زندانیان واجد شرایط به مناسبت شب‌های قدر خبر داد.
کد خبر: ۸۵۴۱۹۱۰
|
۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، اصغر جهانگیر اظهارکرد: اوایل تیر امسال آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه‌قضاییه مانند سال‌های گذشته با صدور بخشنامه‌ای به واحدهای قضایی و دادسراهای سراسر کشور دستور داد به زندانیان محکوم با رعایت شرایط و اخذ تأمین مناسب به‌مناسبت فرا رسیدن لیالی قدر و در پیش بودن عید سعید فطر، 15 روز مرخصی داده شود.

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی اضافه کرد: بر این اساس، واحدهای قضایی، دستور اعطای مرخص به زندانیان واجد شرایط این بخشنامه را به زندان‌ها و ندامتگاه‌ها اعلام کردند و در مجموع 36 هزار زندانی در سراسر کشور، مشمول بخشنامه اعطای مرخصی شدند.

جهانگیر گفت: علاوه بر مرخصی‌های یاد شده، امسال برنامه‌های ویژه‌ای برای زندانیان در شب‌های قدر داشتیم که طبق آن مراسم احیای شب‌های قدری در تمامی زندان‌ها کشور برگزار شد.

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی به برگزاری مراسم شبی با قرآن در زندان‌های سراسر کشور اشاره کرد و افزود: از دیگر اقدامات صورت گرفته برای زندانیان در ماه مبارک رمضان، حضور قاریان بزرگ مصری در زندان‌های 10 استان کشور و تلاوت قرآن کریم برای زندانیان بود.

ارسال نظرات