امام جمعه شهرکرد در ضیافت افطار اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه های چهارمحال و بختیاری، گفت: باید دانشگاه را مسجد بدانیم؛ اما با ویژگی های دانشگاهی .
کد خبر: ۸۵۴۱۸۹۵
|
۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ رئیس دانشگاه آزاد شهرستان شهرکرد در میهمانی افطاری دانشگاه هیان و فرهیختگان استان در حضور نماینده ولی فقیه در استان گفت : دانشجویان این دانشگاه در 70 رشته تحصیلی در حال علم آموزی در چهار مقطع کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا هستند.

دکتر عبدالله قاسمی پیربلوطی، افزود: تربیت نیروی انسانی متخصص برای گره گشایی از مشکلات جامعه مهم ترین اولویت این دانشگاه در برنامه های آموزشی و تربیتی است .

وی ادامه داد : نگاه ویژه به مسائل فرهنگی ، ارتقاء سطح فرهنگی – دینی اساتید و دانشجویان و اخلاق مداری از دیگر اولویت ها و رویکرد های اصلی در این دانشگاه محسوب می شود .

رئیس دانشگاه آزاد شهرستان شهرکرد تصریح کرد: دانشگاه آزاد شهرکرد دانشگاهی برتر در حوزه پژوهش می باشد که افتخارات بسیار خوبی را در سال جاری کسب کرده است .

قاسمی با بیان اینکه این دانشگاه یک دانشگاه کاملاً خودکفا است، خاطرنشان کرد: شهریه ای که از دانشجویان دریافت می شود در مقابل ارائه خدمات بسیارخوب دانشگاه بسیار ناچیز است و برابر قانون دانشگاه 16 درصد درآمدها از طریق فعالیت های اقتصادی و راه اندازی شرکت های نو بنیان تامین می شود.

رئیس دانشگاه شهرکرد نیز در این ضیافت با اشاره به اینکه 50 هزار دانشجو و 900 استاد در 8 مرکز دانشگاهی در حال علم آموزی هستند، گفت: 22 هزار متر مربع فضای آموزشی این دانشگاه ها از 80 درصد به 100 درصد رسیده است .

شامحمدی با اشاره به اینکه 3 پردیس شامل 9 دانشکده و 9 پژوهشگاه در سه شهرستان شهرکرد، بروجن و فارسان وجود دارد ، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 300 استاد و 8 هزار دانشجو در 153 رشته مشغول به علم آموزی و تحصیل هستند.

وی افزود : در زمینه علمی – پژوهشی با سرانه تولید علمی عالی ، این دانشگاه جزء دانشگاه های برجسته کشور انتخاب شده است .

رئیس دانشگاه شهرکرد ادامه داد: در زمینه اجتماعی ، ارتباط با خیرین و نیکوکاران و مشارکت جدی در تایید سند ذخیره گاه زیست کره و مشارکت جهانی و امضاء تفاهم نامه هایی در بعد بین المللی از دیگر افتخارات این دانشگاه است .

شامحمدی گفت: در سال گذشته این دانشگاه سه بار مورد تقدیر وزیر علوم کشور قرار گرفت.

همچنین در این مراسم نماینده دانشگاه علوم پزشکی گفت : دانشگاه علوم پزشکی بسیار وسیع است و در کنار دانشجویان و اساتیدی که در این دانشگاه فعالیت علمی دارند مخاطبانش جامعه ای بزرگ از کل استان را در برمی گیرد.

شهرانی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی در سه حوزه آموزش ، بهداشت و درمان فعالیت می کند افزود: این دانشگاه در بخش درمان مشکلات زیادی را دارد و نیاز به جذب و حمایت خیرین سلامت و ساخت مراکز بهداشتی در سراسر استان دارد.

وی ادامه داد : بالا بردن سواد سلامت جامعه از مهم ترین وظابف این دانشگاه محسوب می شود که در استان این مرکز با برپایی ایستگاه های سلامت در میعادگاه های نماز جمعه سراسر استان در تحقق این امر تاثیر داشته است.

نماینده دانشگاه علوم پزشکی در این مراسم کمبود بودجه فرهنگی را از مشکلات این دانشگاه عنوان کرد و گفت : در بحث فضاهای مجازی باید نگاهی ویژه داشت چرا که این مسئله مشکلاتی را ایجاد کرده است و تهدیداتش کمتر از ماهواره برای جامعه نیست .

رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان شهرکرد گفت : در 11 واحد دانشگاهی استان بیش از 16 هزار دانشجو و 90 عضو هیئت علمی در حال تلاش و فعالیت علم آموزی می باشند که 85 درصد دانشجویان و 90 درصد اساتید بومی استان هستند.

آبرود گفت: این دانشگاه در بخش فرهنگی تاکنون موفقیت های بزرگی را کسب کرده است و در زمینه علمی تاکنون 150 عنوان مقاله در نشریات داخلی و بین المللی به چاپ رسیده است

وی نبود برنامه ای جامع در توسعه فرهنگی و آموزشی در سطح کشور متناسب با برنامه ششم توسعه را از مشکلات مهم دانست و نگاه ویژه مسئولین به این امر را خواستار شد.

رئیس دانشگاه های علمی کاربردی استان نیز در این نشست صمیمانه تطابق نداشتن آموزش ها در دانشگاه های نظری و تئوری متناسب با شرایط اشتغال در استان ها را مهم ترین مشکل علمی دانست و گفت : خوشبختانه دانشگاه علمی کاربردی با راه اندازی رشته های متناسب با استان و عملی بودن است رشته ها دانشجویان را برای ورود به بازار کار آماده کرده و این مشکل را تا حدودی برطرف کرده است.

عزیزی افزود : در حال حاضر 8 هزار و 500 دانشجو در 176 کدرشته در سه مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد در حال تحصیل هستند

وی ادامه داد: برآورده کردن نیاز بازار و تحصیل دانشجویان متناسب با فضای شغلی و اقتصادی استان و ترویج فرهنگ کارآفرینی و مهارت آموزی از مهم ترین اولویت ها و رویکرد های دانشگاه علمی کاربردی محسوب می شود .

عباسی رئیس دانشگاه فرهنگیان استان نیز گفت دراین دانشگاه 120 مدرس و 13 عضو هیئت علمی در حال فعالیت علمی می باشند .

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری نیز در این ضیافت گفت : با برگزاری این نشست ها همدلی ها ، هم زبانی ها و همکاری ها بیش تر از گذشته خواهد شد .

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام با بیان اینکه نباید بین مسجد و دانشگاه تفاوت قائل شد گفت: مقصد هر دوی این مکان ها یکی است چرا که هم دانشگاه و هم مساجد هدفشان انسان سازی می باشد و باید دانشگاه را مسجد بدانیم اما با ویژگی های دانشگاهی .

نکونام ادامه داد: نشستن بر سر سفره ایمان هدفت رسیدن انسان به رستگاری است و در نظام اسلامی هدف جز رسیدن به ایمانی کامل نیست و جامعه بدون ایمان جامعه ای بدون هدف است .

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد:امین بودن مهم ترین ویژگی مومن است و امین بودن معنای وسیعی را شامل می شود که مهم ترین این امانت حفظ عهد و پیمانی است که با دین، پیامبر و خدا بسته شده است .

وی تاثیر پذیری دانشجویان از اساتید را انکار ناپذیر دانست و گفت : باید اساتید قابل اعتماد و امین دانشجویان و دانشگاه باشند .

نکونام گفت: هویت بخشی به جوان و ایجاد شخصیت در دانشجو یکی از عوامل مهم تربیت است و در این بین تکریم است که انسان متعالی را تربیت می کند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه نشاط در دانشگاه ها لازم است گفت: با ید عوامل نشاط سالم و اسلامی را شناسایی کنیم و آنها را به دانشجویان بشناسانیم .

حجت الاسلام نکونام تصریح کرد: نشاط را نباید تنها در مسائل غربی تعریف کنیم و نشاط قرآنی و دینی اوج نشاط می باشند.

وی گفت: انسان خلیفه الله است چرا که در آن روحی الهی دمیده شده است و انسان را باید اینگونه شناخت و تربیت کرد و به مقاصد الهی رساند و تربیت اینگونه انسان ها وظیفه اساتید می باشد و باید یک فضای ملکوتی و ایمانی را در سطح دانشگاه ها ایجاد کنیم .

ارسال نظرات