معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی خبر داد

بسیج 9 پیمانکار برای اجرای طرح انتقال با لوله در منطقه سیستان

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: هم‌اکنون دو پیمانکار برای اجرایی کردن کامل طرح انتقال آب با لوله به مزارع کشاورزی سیستان در حال فعالیت هستند که هفت پیمانکار دیگر نیز تا پایان شهریور ماه وارد مدار خواهند شد.
کد خبر: ۸۵۴۱۸۸۷
|
۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۳

به گزارش    خبرنگار خبر گزاری بسیج ، علی مراد اکبری ظهر امروز از طرح انتقال آب با لوله به روش کم فشار در سطح 46هزار هکتار زمین‌های کشاورزی سیستان که به صورت پایلوت در شهرستان هامون در دست اجراست بازدید کرد.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در این بازدید اظهار کرد: میزان 17.5 کیلومتر که به صورت پایلوت در دست اجرا است تعداد9.8 دهم کیلومتر لوله‌گذاری شده و ما بقی تا پایان شهریور به اهتمام خواهد رسید.

این مسئول ادامه داد: همچین دو ایستگاه پمپاژ در محل چانیمه برای پمپاژ کردن آب یکی توسط وزارت جهاد کشاورزی و دیگری توسط وزارت نیرو در حال ساخت‌وساز است.

وی متذکر شد: مبلغ 500 میلیون تومان از صندوق توسعه ملی که تاکنون بی سابقه بوده است به این پروژه اختصاص داده شده و در اختیار دولت قرارگرفته است هم اکنون تعداد دو پیمانکار در حال فعالیت هستند و برای اجرایی کردن کامل طرح در فاصله زمانی مشخص شده تعداد هفت پیمانکار دیگر تا پایان شهریور ماه وارد مدار خواهد شد.

اکبری بیان کرد: در ابتدا شروع طرح هستیم که 6800 هکتار با پیشرفت فیزیکی بالای 85 درصد و مقدار دیگر با پیشرفت فیزیکی 10درصد که با ورود هفت پیمانکار پیشرفت خوبی خواهیم داشت.

وی در پایان بر ضرورت کیفیت بالا و نظام بهره‌برداری صحیح با همکاری مردم و ذینعفان و دخالت خود مردم منطقه و روش اجرای متناسب با فرهنگ، دانش و نیاز مردم منطقه تأکید کرد.

یس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز در این بازدید این طرح را یکی از خواسته‌های مردم منطقه سیستان عنوان کرد و گفت: اجرای طرح انتقال آب به وسیله لوله به مزارع کشاورزی سبب بهره‌وری از آن شده و از هدر رفت آن جلوگیری می‌کند.

رضا نجفی اجرای این طرح را سبب ارتقای بخش کشاورزی و رضایت کشاورزان منطقه عنوان کرد و گفت: افزایش راندمان انتقال و توزیع آب، تامین حق آب مردم شمال شهرستان هیرمند، کاهش هزینه‌های بهره‌برداری از مزایای این طرح است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار