امام جمعه بابل با بیان اینکه مسئولان با تدبیر نسبت به رفع بی‌حجابی در جامعه اقدام کنند، گفت: مهدهای کودک‌ به‌جای رقص مسئله دینی را به کودکان بیاموزند.
کد خبر: ۸۵۴۱۸۱۱
|
۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸

 




به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام حسن روحانی در دیدار بانوان فرهنگی شهرستان بابل، اظهار کرد: 20 تیر ماه هر سال یادآور حادثه تلخ کشور در سال 1314 است که با فشار سنگین رضاخانی برای کشف حجاب مقابله گسترده‌ای در کنار حرم رضوی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه به دلیل این درگیری تعداد زیادی از زائران به شهادت رسیدند، افزود: دراین راستا این روز از سوی شورای عالی فرهنگ عمومی کشور به‌عنوان روز عفاف و حجاب نام‌گذاری شده است.

امام جمعه بابل تصریح کرد: اصل و ضرورت مسئله عفاف و حجاب در جامعه که کم‌رنگ شده است، باید به‌عنوان یکی از موضوعات اثرگذار سلامت جامعه مورد توجه قرار گیرد.

روحانی با اشاره به اینکه از گذشته تاکنون با نگرانی‌هایی در سایه بی‌توجهی به مقوله بدحجابی مواجه بوده و هستیم، یادآور شد: مقوله‌ای که بعد از سه دهه، اثرات متشنج مثل طلاق‌های گسترده، نابسامانی‌های فرهنگی و فساد گسترده در جامعه را به‌وجود آورده که شایسته است بر اساس احکام الهی نسبت به رفع بی‌حجابی توجه جدی شود.

وی ادامه داد: از نهادهای فرهنگی، صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد، سازمان تبلیغات و حوزه‌های علمیه انتظار داریم نسبت به حجاب توجه جدی و گسترده انجام شود، امواج حجاب در مقابل بی‌حجابی ایجاد شود تا با هجمه‌هایی که در زمینه حجاب در کشور صورت می‌گیرد، شرایط بهتری در ارتباط با مقوله حجاب شاهد باشیم.

امام جمعه بابل اضافه کرد: شایسته است نسبت به این موضوع در آموزش و پرورش و مهدهای کودک توجه جدی شود و مهدهای کودک به‌جای رقص مسئله دینی را به کودکان بیاموزند.

روحانی به اثرات مخرب ماهواره در کم‌رنگ شدن مسئله عفاف و حجاب در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: یکی از پدیده‌های شومی که ما در جهان با آن روبه‌رو هستیم اثرات مخرب ماهواره در فضای جامعه و خانواده‌ها است.

روحانی با اشاره به اینکه دشمنان از طریق ماهواره کانون خانواده‌ها را نشانه گرفتند، بیان کرد: ماهواره‌ها علاوه براینکه درصدد هستند جلوی تشکیل خانواده را بگیرند بلکه خانواده‌های موجود را متلاشی کرده و با ایجاد مثلث فساد و عشق و سوءظن، کانون خانواده‌ها را نابود می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این رابطه شاهد مقابله با این مسئله از سوی مسئولان فرهنگی و برنامه‌ریزی در این زمینه‌ها هستیم، این نگرانی‌ها به حدی است که مردم داد می‌زنند و متاسفانه مسئولان به‌جای تدبیر فریاد می‌زنند.

امام جمعه بابل گفت: مسئولان نباید فریاد بزنند بلکه باید با تدبیر جلوی این پدیده شوم را بگیرند، شایسته است ماهواره از فضای منازل پاک‌سازی شود، زمینه بصیرت فراهم و فضای سالم بر جامعه ما حاکم شود تا شاهد نگرانی از سوی خانواده‌ها نباشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها