مجری طرح ملی حجاب در مازندران:

تجلیل ازدختران با حجاب برتر در مازندران

مجری طرح ملی حجاب و خوش حجابی در مازندران با اشاره به استقبال خانواده‌ها از طرح‌های ملی عفاف و حجاب در جامعه، گفت: دختران خوش حجاب مازندران تجلیل می‌شوند.
کد خبر: ۸۵۴۱۷۹۵
|
۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸

 




خبرگزاری بسیج مازندران، حمیده سادات موسوی به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب، اظهار داشت: حجاب و عفاف یک دستور دینی بوده و از مسائل مهم و کلیدی جامعه و دارای ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است.

وی افزود: متاسفانه بی حجابی و بدحجابی امروز در جامعه به یک معضل درآمده که آسیب‌ آن  تمام اعضای جامعه در بر می‌گیرد.

 

موسوی با اشاره به  طرح ریحانه النبی و نسیم عفاف, گفت: سه طرح کاربردی در زمینه عفاف و حجاب در استان  و به طور شاخص در شهرستان ساری در حال اجرایی شدن است.

وی با بیان اینکه طرح نخست به منظور تفهیم مقوله حجاب در مدارس و برای پایه سوم تا ششم اجرا می‌شود, افزود: طرح دوم نیز که برای تثبیت عفاف و حجاب به دختران 7 تا 14 سال آموزش و طرح سوم برای دختران  14 سال به بالاتر است.

مسئول مرکز تحقیقات کاربردی حجاب در مازندران افزود: دختران خوش حجاب از اردیبهشت تا شهریور شناسایی و برنامه‌های اموزشی، اعتقادی اخلاقی و احکامی را به صورت  رایگان  برای آنها برگزار می‌کنیم.

وی گفت: این دختران خوش حجاب در کلاس‌های هنرهای دستی نیز به صورت رایگان شرکت و از خدمات پزشکی مانند دندانپزشکی با نصف قیمت ویزیت برخوردار می‌شوند.

وی به برگزاری  مراسم روز ملی حجاب و عفاف با حضور 300 نفراز  دختران خوش حجاب اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این طرح, ارتقای کیفی سطح پوشش حجاب و عفاف در سطح جامعه و کمک به دانش آموزان در جهت اصلاح بهینه حجاب در مدارس و اجتماع بوده است.

مجری طرح ملی حجاب و خوش حجابی در مازندران گفت: سالانه سه هزار دانش آموز ساروی زیر پوشش طرح خوش حجابی و نسیم  عفاف قرار می گیرند و 25 مربی خانم طلبه  به  آموزش آنها می‌پردازند.

موسوی، به نقش موثر خانواده‌ها در آموزش حجاب اشاره کرد و افزود: باید فواید و اثرات رعایت حجاب را برای فرزندان توضیح داده و آنها را به  این  امر تشویق کنیم.

وی گفت: متاسفانه تاکنون هیچ گونه کمک مالی از سوی مسئولان شهرستانی و استانی به این طرح نشده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها