خبرهای داغ:
شاه امیریان
مسئول بسیج دانشگاه شیراز گفت: برخی مسئولان دانشگاه‌ها با اقدامات خود مانع حرکت جوانان و تشکل‌هایی می شوند که دغدغه انقلاب را دارند.
کد خبر: ۸۵۴۱۷۷۴
|
۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، عباس توانا، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز با بیان اینکه یکی از آرمان های مهم امام و انقلاب اسلامی استکبار ستیزی است، گفت: از همان آغاز نهضت، نوک پیکان تهاجم انقلاب اسلامی به سمت استکبار و در راس آن آمریکا نشانه رفت؛ چرا که دولت آمریکا به جهت سیاست های زورگویانه، زیاده خواهانه و مستکبرانه اش یک دولت استکباری است.

وی با اشاره به حمایت امام خمینی (ره) از اقدام انقلابی دانشجویان پیرو خط امام در تسخیرلانه جاسوسی و یاد کردن از آن به عنوان «انقلاب دوم»، خاطرنشان کرد: معرفی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به روز جهانی قدس و دعوت از همه مسلمانان و آزادی خواهان جهان برای تبدیل این روز به روز مبارزه با رژیم اشغالگر قدس، صهیونیسم بین الملل و استکبارجهانی همچنین احیای سنت ابراهیمی و محمدی برائت از مشرکین در مراسم حج و فریاد برآوردن شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل در این مراسم به عنوان فریضه ای محوری و کلیدی که لازمه پذیرش حج واقعی است، نمونه هایی از این تلاش همه جانبه امام خمینی(ره) در تحقق عملی دکترین استکبارستیزی است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز با بیان اینکه استکبار ستیزی ملت ایران مبتنی بر آموزه های اسلامی و قیام الله شکل گرفته است، افزود: این مولفه استکبارستیزی جمهوری اسلامی زمانی پایان می پذیرد که جریان تحریف کنندگان آرمان های امام بتوانند در عمل پارامتر و واژه اسلامی را از اهداف انقلاب بردارند که یقینا نخواهند توانست.

توانا با بیان اینکه نتیجه مذاکرات تنها ناظر به حفظ عزت ملت ایران در حوزه هسته ای است، تصریح کرد: استکبار ستیزی ملت ایران پایان پذیر نیست چرا که طعم زورگویی و مداخله مستکبرین را چشیده است و فراموش نکرده و عبرت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه برخی مسئولین دانشگاه ها با اقدامات خود مانع حرکت جوانان و تشکل هایی می شوند که دغدغه انقلاب را دارند، بیان داشت: مسئولین دانشگاه ها بعضا توهین می کنند، فتوا صادر می کنند تا بتوانند جلو آرمان خواهی دانشجویان را بگیرند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز در ادامه خاطرنشان کرد: سنگ اندازی مسئولان در مقابل دانشجویان آرمان خواه نشانه های فعال شدن جریانات معاند نظام می باشد، هدفشان نیز کند کردن شتاب پیشرفت کشور با سرگرم کردن دانشجویان به مسائل پیش پا افتاده است، وزارت علوم می بایست بیش از پیش در عزل و نصب هایش چه در سطح معاونین موثر وزارتخانه و چه در سطح روسای دانشگاه ها دقت بیشتری را لحاظ کند.

توانا با اشاره به اینکه عده ای در دانشگاه با عناوین فرهنگی، مروج بی فرهنگی شده اند، افزود: منحصر کردن شادی دانشجویان در برگزاری کنسرت های موسیقی و جشن های نامتعارف نیز تلاش جریان بیماری است که در بدنه وزارت علوم و دانشگاه ها نفوذ کرده است، در صورتیکه اصل شادی دانشجویان و تلاش برای تحقق آن امر قابل ستایشی است.

وی با بیان اینکه مسئولان مربوطه باید بدانند برای رسیدن به دانشگاه اسلامی باید تلاش کنند در غیر اینصورت خیانتی است به امانت مسئولیتشان، تصریح کرد: استفاده از ابزار ضد ارزش در جهت نیل به ارزش شادابی، مطمئنا مغالطه تلخی است، نه تنها آثار مطلوبی را در دانشگاه بدنبال ندارد بلکه موجبات گسترش بی بند و باری را فراهم می کند، تنها راهکار افزایش شادابی دانشگاه نیز در گرو استفاده از ایده های نو اسلامی است که با رعایت اصول اسلام ناب، جذابیت مورد نظر نسل امروز دانشگاه را دنبال می کند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیرازبا اشاره به اینکه در بررسی و تحلیل بیانات مقام معظم رهبری کم کاری وجود دارد، افزود: دیدار اخیر مقام معظم رهبری نقطه عطفی در روند فعالیت های جریان های دانشجویی انقلابی است.

توانا در پایان با بیان اینکه همه دانشجویان ارزشی و آن هایی که دل در گرو آرمان های انقلاب دارند باید فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری را نصب العین فعالیت هایشان قرار دهند، گفت: بند بند بیانات را باید خواند، تحلیل کرد و به کار بست؛ چرا که ایشان علاوه بر جایگاه ولایتی که بر تشکل های دانشجویی انقلابی دارند، حقیقتا و بدون اغراق کارشناسانه ترین اظهارات را در باب آسیب شناسی فعالیت های امروز جنبش دانشجویی بیان کردند، اولویت امروز تشکل های دانشجویی انقلابی نیز تحلیل جزء به جزء بیانات رهبر انقلاب است تا ان شاءالله با اجرایی کردن بیانات ایشان گام دیگری در جهت تحقق اهداف دهه پیشرفت و عدالت برداشته شود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها