معاون شهرسازی شهرداری تهران گفت: براساس رأی کمیسیون ماده ۱۰۰ تخلفات صورت گرفته در مجتمع اداری تجاری واقع در منطقه یک تهران قلع و قمع می‌شود و در حال حاضر نیز شهرداری منطقه دستور به توقف این سازه را داده است.
کد خبر: ۸۵۴۱۷۴۷
|
۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج پژمان پشمچی‌زاده در یکصد و هفتادمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به تذکر عضو شورای شهر تهران مبنی بر تخلف 32 هزار متری مجتمع اداری و تجاری در منطقه یک اظهار داشت: از دوستان شورای شهر درخواست می‌شود که قبل از بیان مطلبی موضوع را از طریق شهرداری پیگیری کنند.

وی ادامه داد: ابتدا مالک قطعه زمینی به متراژ 1200 متر خریداری و مجوز لازم برای احداث بنا را اخذ کرد اما در ادامه زمین جدیدی به متراژ 1700 متر خریداری کرد و با سازمان مشارکت‌های شهرداری اقدام به احداث بنا به صورت مشارکتی کرد. با اضافه شدن زمین جدید میزان مشارکت با شهرداری مشخص شد اما در مرحله سفت کاری شهرداری منطقه از ادامه کار به دلیل مغایرت‌های به وجود آمده جلوگیری کرد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران تصریح کرد: در نهایت پرونده این پروژه به کمیسیون ماده 100 ارجاع و رأی به قلع و قمع صادر شد. قطعاً پس از نهایی شدن رأی قلع و قمع صورت می‌گیرد و معیار محاسبه تخلف نباید جواز اولیه باشد.

ابوالفضا قناعتی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران که موضوع این تخلف را مطرح کرده بود خطاب به پشمچی‌زاده گفت: سوال است که چرا شهرداری اجازه می‌دهد ساختمانی 19 هزار متر تخلف داشته باشد و نسبت به قلع و قمع آن اقدام کند؟

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز در ادامه اظهارات قناعتی گفت: در حالت عادی وقتی مردم دو کیسه سیمان پشت در خانه‌شان می‌گذارند شهرداری از آنها سوال می‌پرسد و باید در پروژه‌های بزرگ مقیاس شهرداری هشدار باشد و از ابتدا جلوی تخلف را بگیرد. باید افرادی که از بروز تخلف جلوگیری نمی‌کنند نیز به همراه متخلف به مراجع معرفی شوند.

ارسال نظرات