رئیس سازمان نظام روانشناسی کشور گفت‌

کدام یک از زوجین در طلاق توافقی بیشتر می‌بازد؟

رئیس سازمان نظام روانشناسی کشور با بیان اینکه معلوم نیست در طلاق توافقی چه کسی فروشنده است و چه کسی خریدار گفت: نکته بسیار مهم این است که بچه‌ها وقتی بزرگتر شدند از پدر و مادر خود مطالبه‌گر می‌شوند.
کد خبر: ۸۵۴۱۶۵۵
|
۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج ؛ غلامعلی افروز با بیان اینکه فکر می‌کنم طلاق توافقی که الان مطرح است متأسفانه توافق قلبی نیست دوم اینکه طلاق حق نیست که خانم‌ها حق داشته باشند یا آقایان اظهار داشت: طلاق در حقیقت یک عارضه تحمیلی است و من از آنهایی که حق طلاق را می‌خواهند به خانم‌ها بدهند گله‌مند هستم چرا که خانم باید حق زندگی و حیات، حق آرامش‌گری، حق امنیت درون و زندگی پویا و پر از آرامش داشته باشد و باید به این نکته بسیار مهم توجه کرد که حق طلاق اضطراب‌ می‌آورد و طلاق را تسریع می‌کند.

وی با بیان اینکه ما حق طلاق نمی‌خواهیم بلکه ما حق حیات و زندگی می‌خواهیم تصریح کرد: طلاق توافقی هم بی‌معناست؛ چرا که توافق‌کردن یک معامله است، معامله‌ای که معلوم نیست چه کسی سود می‌برد و هیچ کس برنده نیست؛ معلوم نیست چه کسی فروشنده است و چه کسی خریدار چرا که این موضوع یک خرید و فروش است و زن و شوهر با هم معامله می‌کنند که تو بچه را به من بده و من هم مهر را می‌بخشم، پس برویم و جدا شویم.

رئیس سازمان نظام روانشناسی کشور ادامه داد:‌ این خانمی که این کار را می‌کند ترازوها را کوچک و در همان لحظه می‌بیند در حالی که ترازوی حیات را باید در گستره زندگی دید که یک کفه آن در اینجا و کفه دیگر آن در بهشت است؛ باید با بصیرت به این ترازوی بده‌بستان نگاه کرد.

افروز تاکید کرد: در این توافق خانم ضرر می‌کند چرا که این بچه سه چهارساله عاشق مادرش است و می‌گوید «مامان جان دوستت دارم» و مادر هم احساسی برخورد می‌کند و بعد از 10 سال که این دختر 14 و پانزده سالش شد، در خیابان‌ها رهاست و پسر 14 ساله هم به مادرش می‌گوید «تو باعث شدی من پدر ندارم، تو باعث شدی جدا بشوی» لذا تازه مادر را سرزنش می‌کنند و مادر آنجا به این نتیجه می‌رسد که باخته است.

وی گفت:‌ این بچه که 3 تا 4 ساله نمی‌ماند، 20 سالش می‌شود و می‌خواهد ازدواج کند ولی خواستگار نمی‌آید لذا به مادرش می‌گوید «مادر، پدرم را تو از دست دادی» و به پدر می‌گویند «چرا مادر ندارم؟ می‌خواهم ازدواج کنم، در مدرسه مادرم را می‌خواهند؛ چرا مادرم با فرد دیگری شوهر کرد الان راضی است، شما چه کار کردی؟» این یعنی بچه‌ها مطالبه‌گر می‌شوند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی کشور خاطرنشان کرد: این توافق، توافق حقیقی نیست بلکه یک بده‌بستان کوتاه است به همین جهت لازم است هر دو زوجین در یک جلسه مشاوره حضور داشته باشند و مشاور بصیر، توانا، حاذق، متدین و بلنداندیش باید پیامدهای این اتفاق را برایشان ترسیم کند این پیامدها را دارد و تصمیم‌شان را عوض کند.

ارسال نظرات