خبرهای داغ:

بسیج نهادها برای جمع آوری آثار نقش زنان استان در انقلاب و دفاع مقدس

مدیر تحقیقات و پژوهش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: تا پایان شهریور سال جاری، به همت بسیج جامعه زنان استان و نهادها و ارگانهای مربوطه آثار نقش زنان در انقلاب و هشت سال دفاع مقدس جمع آوری می شود.
کد خبر: ۸۵۴۱۶۱۴
|
۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، احمد قاسمی صبح امروز در جلسه نقش زنان استان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در جمع نمایندگان ادارات و نهادهای نظامی اظهار داشت: سازمان مشارکت زنان در دفاع مقدس دو سال است که در کشور تشکیل و در استان دفتر آن افتتاح شده است.

مدیر تحقیقات و پژوهش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی افزود: بسیج خواهران سپاه انصارالرضا(ع) و دفتر خواهران حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کلیه آثار مکتوب، عکس ها، فیلم ها، خاطرات و دل نوشته های همسران و مادران شهداء را با همکاری سپاه، بسیج ، ارتش ، نیروی انتظامی و جهاد سازندگی جمع آوری می کنند.

وی بیان کرد: نقش زنان مبارز در انقلاب اسلامی، مجاهدت همسران و مادران شهداء، زنان شهید انقلاب و دفاع مقدس، پشتیبانی و جمع آوری کمک های زنان به صورت نقدی و غیر نقدی در دفاع مقدس، تشویق رزمندگان برای حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل، خاک سپاری شهداء و رسیدگی به مجروحین مهمترین نقش زنان در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه نقش زنان در دفاع مقدس و انقلاب مورد غفلت قرار گرفته است، افزود: 116 نفر از زنان جامعه ایثار گر استان شناسایی شده اند و پیرامون نقش آنها در دفاع مقدس و انقلاب مورد مصاحبه قرار گرفته اند .

قاسمی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی 5 شهید زن را تقدیم انقلاب و اسلام کرده است، یادآور شد: از این تعداد یک شهید بر اثر انفجارات تروریستی شهید شده و سه شهید از شهدای مکه مکرمه و یک شهید از شهدای هشت سال دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه اطلاعات نقش زنان استان در انقلاب و دفاع مقدس باید تا شهر یورماه سال جاری جمع آوری شود، افزود: باید دستگاه های اجرایی در جهت برنامه ریزی و جمع آوری اطلاعات مربوط به نقش زنان، مادران و همسران شهداء در هشت سال دفاع مقدس و انقلاب از همه توان و امکاناتشان استفاده کنند تا نقش خراسان جنوبی در سطح کشور درخشان باشد.

مدیر تحقیقات و پژوهش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: ما در جمع آوری نقش زنان درانقلاب وهشت سال جنگ تحمیلی به دنبال بحث فیزیکی موزه دفاع مقدس و مباحث فکری که سبب جلوگیری از هجمه های فرهنگی دشمن خواهد شد، هستیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار