خبرهای داغ:
معاون فرهنگی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

دقت کنیم لقمه شبهه ناک وارد زندگی ما نشود

کارشناس مذهبی گفت: مال و دارایی شبهه ناک به چند صورت ممکن است بدست آید که اصلی ترین آن لقمه حرام است که از مال یتیم، ندادن خمس، زکات و بدهکاری به دیگران حاصل می شود.
کد خبر: ۸۵۴۱۵۹۷
|
۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵
حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی سلم آبادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، اظهار کرد: روزی حلال نقش موثری در زندگی انسان دارد و بزرگان دین، ائمه معصومین(س) و پیامبران سفارش و تاکید فراوانی برای بدست آوردن آن داشته اند.

برکت در مال از آثار کسب روزی حلال است

وی با تاکید براینکه لقمه حلال برکت آن خیلی بیشتر از آن چیزی است که انسان فکر می کند، خاطرنشان کرد: همه افراد باید همان گونه که به نماز شان توجه می کنند به حساب سال خود نیز توجه کنند.

معاون فرهنگی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه لقمه حرام در جسم و روح افراد تاثیر فراوانی دارد و این در اعمال عبادی انسان نیز تاثیر دارد، گفت: والدین باید سعی و تلاش کنند که اولاد خود را با پول حرام بزرگ و شکم ها را از مال حرام پر نکنند.

وی یادآور شد: ممکن است درآمدی که انسان از روزی حلال کسب می کند کم باشد؛ اما برکت در مال، آمرزش گناهان، استجابت دعا و مورد محبت و دوستی خدا قرار گرفتن از جمله آثار کسب روزی حلال است.

قناعت یکی از راه های کسب روزی حلال است

سلم آبادی با اشاره به اینکه ربا خواری شرک به تمام معنا و گناه است، عنوان کرد: قناعت یکی از راه های کسب روزی حلال است و چشم و هم چشمی سبب روی آوردن به حرام خواری می شود.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) فرمودند "ما فرزند رمضان هستیم" گفت: مال و دارایی شبهه ناک به چند صورت ممکن است بدست آید که اصلی ترین آن لقمه حرام است که از مال یتیم، ندادن خمس، زکات و بدهکاری به دیگران حاصل می شود.

روزه خود را با حلال افطار کنیم

معاون فرهنگی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: روزه فقط نخوردن و نیاشامیدن نیست بلکه غیبت، تهمت و دروغ ممکن است سبب از بین رفتن روزه ای شود ما در روز 17 ساعت از خوردن و آشامیدن صرف نظر می کنیم اما باید دقت کنیم روزه ای که می گیریم شبهه ناک نباشد.

وی با بیان اینکه روزه مورد رضایت خداوند از دو جهت باعث خوشحالی است، گفت: اول آنکه احکام خدا را انجام و روزه ای شبهه ناک نداشته باشیم و دوم اجازه داده شده از روزی که خدا به واسطه لقمه حلال داده است، استفاده کنیم که سبب زندگی و زیست سالم و پاک می شود.

سلم آبادی خطاب به کارکنان ادارات و سازمانها نیز تاکید کرد: لقمه شبهه ناک دایره وسیعی دارد و کارمندان که 8ساعت در طول روز مشغول فعالیت در سازمان هستند ولی ممکن است چند دقیقه مانده به پایان کار از اتاق کار خارج و منتظر زدن ساعت خروج اداری باشند ؛ این نیز شبهه ناک است که باید دقایق پایانی را در دفتر محل کار خود مشغول باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها