دکتر انوشیروان محسنی و هیئت همراه در هفته بهزیستی از مرکز ژنتیک میبد که یکی از مجهزترین مرکز در زمینه ژنتیک در جنوب شرق کشور است بازدید کرد.
کد خبر: ۸۵۴۱۵۸۱
|
۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، عصر دوشنبه 22 تیرماه رئیس سازمان بهزیستی کشور به همراه فلاح فرماندار میبد، دکتر عفتی مدیرکل بهزیستی استان وجمعی ازمسئولین از مرکز تحقیقات  ژنتیک میبد بازدید کردند.


رئیس سازمان بهزیستی کشور در این بازدید گفت: با توجه به عمیق شدن آسیب‌های اجتماعی بروز معلولیت‌ها، افزایش سالمندی و حوادث ترافیکی سازمان بهزیستی به نگاه جدید مسائل قانونی و اعتباری آن‌هم در عمل نیاز دارد.

دکتر انوشیروان محسنی بندپی افزود: دیگر زمان آزمون‌وخطا سپری‌شده است و باید جامعه را به سمت توانمندی و پیشگیرانه فراگیر و پایدار در همه سطوح پیش ببریم چراکه با نگاه علمی و تخصصی به مسائل و مشکلات می‌توان، جامعه را از ایمنی و توانمندی برخوردار کرد


وی بابیان اینکه ما درراه اندازی بنیاد ژنتیکی تسهیل گریم و از آن حمایت می‌کنیم افزود: هرچند امروز 200 مرکز در کشور فعالیت دارند اما هیچ‌کدام از این مراکز مثل مرکز ژنتیک میبد نیست و رویکرد دولت بجای تکثر این نوع مراکز، تجهیز، کارآمدی و ارتقا کیفی خدمات در این مراکز است.


فرماندارمیبد هم در ابتدای این بازدید ضمن خیرمقدم به معرفی ظرفیت‌های شهرستان میبد پرداخت و گفت: شهرستان میبد با 600 هکتار بافت تاریخی جز دوازده شهر نمونه گردشگری کشور محسوب می‌شود.


حسین فلاح بابیان اینکه در صنایع‌دستی ازجمله سفال، سرامیک، زیلو کار بافی شر بافی و کرباس هم به‌عنوان هنر صنایع‌دستی شهرستان میبد از رونق خاصی برخوردار است و بیش از 30 درصد کاشی کشور را هم در شهرستان میبد تولید می‌شود بر توجه به صنعت پاک در این شهرستان تأکید کرد.


وی مرکز تحقیقات ژنتیک را یکی از صنایع پاک در شهرستان میبد عنوان کرد و افزود: این مرکز از سال 76 از سوی یک خیر میبدی کلید خورد و با پی گیری فرمانداری و اداره کل بهزیستی امروز در بسیاری از بخش‌های آزمایشگاهی، آموزشی، خدمات عمومی و مشاوره در حال ارائه خدمات به مردم است.


فرماندارمیبد خاطرنشان کرد: با این نگاه و با توجه به تأکید امام‌جمعه این شهرستان خواستار توجه ویژه در موضوع حمایت‌های اعتباری و تجهیز این مرکز از سوی سازمان بهزیستی کشور و دولت هستیم.


فلاح با اشاره به نگاه مثبت خیرین شهرستان میبد افزود: هرگونه حمایت دولت و سازمان بهزیستی به این مرکز در توسعه و آبادانی این مرکز مورد استقبال مسئولین و خیرین این شهرستان قرار خواهد گرفت و قطعاً حمایت‌های خود را در تجهیز و تکمیل این مرکز دوچندان خواهند کرد.


در این بازدید رئیس سازمان بهزیستی کشور یک میلیارد تومان اعتبار برای خرید یک دستگاه نیوکانسر به مرکز تحقیقات ژنتیک اختصاص داد.

ارسال نظرات