خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه مشهد بالاترین مصداق امر به معروف ونهی از منکر انجام کار فرهنگی دانست و گفت: امروزه راحت ترین و کم هزینه ترین معروف انجام کار فرهنگی در قالب حلقه های صالحین است.
کد خبر: ۸۵۴۱۴۹۱
|
۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، حجت الاسلام برادران در چهارمین هیئت عاشقان ولایت شهرستان طبس در جمع سرگروه ها و مربیان صالحین با تاکید بر اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار کرد: اعتکاف درمسجد، دعاکردن برای 40 مومن در نماز شب، خمس هزینه فرهنگی جامعه و زکات هزینه فقر جامعه مصادیقی که در قرآن آمده، همه اینها نشانه اجتماعی بودن دین اسلام است.


وی با تاکید براینکه ما باید جامعه خود را اصلاح کنیم تا فرزندان خودمان اصلاح شوند افزود: بعضی ها می گویند اسلام دین فردی است و الفاظی از جمله (عیسی به دین خود ،موسی به دین خود) و یا ( ما نه سر پیازیم، نه ته پیاز) بکار می برند.

استاد حوزه و دانشگاه مشهد بیان کرد: ما باید برای امور دینی خود مانند نماز و روزه قلعه بسازیم زیرا اگر یک جهیزیه کامل هم با نگهبان داخل بیابان رها کنیم، با یک طوفان از بین می رود، پس باید قلعه بسازیم تا از بلایا حفظ شود.

حجت الاسلام برادران با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) راجع به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر افزود: تمام واجبات در مقابل جهاد یک قطره است و تمام واجبات و جهاد در مقابل امر به معروف و نهی از منکر یک قطره است.

وی همچنین به حدیث دیگری از امام صادق(ع) اشاره و عنوان کرد: آن حضرت فرمودند "جوانی که در معرض صائبین (دشنام گفتن به اهل بیت) و جوانی که رو به مُوت است، نجات جوان اول که در معرض دشمن قرار دارد؛ واجب تر است."

استاد حوزه و دانشگاه مشهد بالاترین مصداق امر به معروف ونهی از منکر انجام کار فرهنگی دانست و خاطر نشان کرد: امروزه راحت ترین و کم هزینه ترین معروفی که می شود انجام داد کار فرهنگی در قالب حلقه های صالحین و جلسات است.


وی با بیان اینکه امروزه مهمترین شاخصه بسیج خاکی بودن آنهاست که باید آن را حفظ کنند، افزود: مهمترین مانع برای مسئله امر به معروف و نهی از منکر تکبر و خود پسندی است زیرا در طول تاریخ تکبر مختل کننده کار انبیا بوده است.


گفتنی است، محفل انس با قرآن نیز با حضور پایوران، سرگروهها و مربیان صالحین ، شورای امر به معروف و نهی از منکر پایگاه های بسیج در شهرستان طبس برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها