خبرهای داغ:
فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج:

آمادگی سپاه و بسیج برای برگزاری راهیان نور غرب و شمال‌غرب کشور

در ایام ماه مبارک رمضان فقط زائران بومی میهمان زیارتگاه‌های مناطق عملیاتی دفاع مقدس بودند و آمادگی صددرصدی برای برگزاری اردوهای راهیان نور غرب و شمال‌غرب کشور را بعد از عیدسعید فطر داریم.
کد خبر: ۸۵۴۱۴۸۰
|
۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱
سردار علی فضلی که در جلسه بررسی گزارش عملکرد سپاه‌های استانی در برگزاری اردوهای راهیان نور به ویژه اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب و شمال‌غرب کشور، دانش‌آموزی، دانشجویی، عمومی و متخصصین سخن می‌گفت،افزود: جلساتی را با مسئولان آموزش و پرورش انجام دادیم و برای اعزام سراسری دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس که در مهرماه خواهد بود، همایش‌های تخصصی برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: بعد از ماه مبارک رمضان هم برنامه‌ریزی صورت گرفته تا دانش‌آموزان بتوانند از مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب کشور بازدید کنند.

سردار یعقوب سلیمانی رئیس سازمان اردویی راهیان نور بسیج با اشاره به کتاب «جنگ ایران و عراق، جنگ صهیونیسم علیه امام‌ خمینی (ره) نوشته یکی از محققان و پژوهشگران اسپانیایی گفت: مانوئل گالیانارز یکی از نویسندگان و محققان اسپانیایی در سفری که به راهیان نور داشت، دیده‌ها و شنیده‌های خود را در قالب یک کتاب نگارش کرده که در این کتاب ادبیات و جملات زیبایی در خصوص راهیان نور و هشت سال دفاع مقدس قلم زده شده است.

وی با اشاره به اثر گالیانارز گفت: این کتاب اولین اثر بین‌المللی در زمینه راهیان نور به زبان اسپانیایی است که امیدواریم این مسیر ادامه پیدا کند.

سردار سلیمانی ادامه داد: راهیان نور امروز مختص در مرزهای ایران نیست و هر ساله شاهد حضور زائران خارجی هستیم که هر سال از جهت کمی و کیفی برجسته‌تر می‌شود.

وی جنگ تحمیلی را جنگ غرب و صهیونیسم بین‌الملل علیه تفکر امام و انقلاب خواند و گفت: نتیجه تجربه جنگ 8 ساله مدیریت درستی است که در تحولات منطقه‌ای یک غنیمت به شمار می‌رود.

در ادامه جلسه مسئولان ستاد راهیان نور سپاه‌های استانی و اعضای کمیته‌های قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج به ارائه گزارش عملکرد خود در خصوص برگزاری اردوهای راهیان نور غرب و شمال غرب کشور پرداختند و در خصوص بالا بردن کیفیت اعزام ها به تبادل نظر پرداختند.

راهیان نور غرب کشور در استان‌های کردستان و آذربایجان‌غربی، کرمانشاه و ایلام برگزار می‌شود و زائران در دو بخش ساماندهی شده و خودروهای شخصی در این مناطق حضور پیدا می‌کنند.

منبع: اروم نیوز

ارسال نظرات