آیت الله دری نجف آبادی تاکید کرد:

دشمنان نظام اسلامی نسبت به شورای نگهبان و ولایت فقیه حساس هستند

دشمنان نظام اسلامی نسبت به شورای نگهبان و ولایت فقیه حساس هستند و همه تلاش خود را از طریق سایت ها، شبکه ها مجازی برای زیر سووال بردن عملکرد صادقانه شورای نگهبان به کار می گیرند اما مسوولان این شورا باید همانند گذشته با صلابت و با اقتدار به وظایف قانونی خود عمل کنند.
کد خبر: ۸۵۴۱۴۲۵
|
۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز دوشنبه در جمع اعضای هیات شورای نگهبان استان مرکزی افزود: اعضای شورای نگهبان باید با هوشمندی و درایت منحصر به فرد خود توطئه های داخلی و خارجی را به موقع شناسایی و خنثی کنند.

وی ادامه داد: دشمنان انقلاب و اسلام از ابتدا درصدد تخریب و ضربه زدن به قانون اساسی و ناکارآمدجلوه دادن قوای سه گانه بودند که در سایه بصیرت و هوشیاری مسوولان به خصوص اعضای شورای نگهبان و پشتیبانی مردم از ولایت فقیه، این توطئه ها نقش برآب شده است.

امام جمعه اراک اظهار کرد: شورای نگهبان یادگار ارزشمند امام راحل است که با آینده نگری و تیز هوشی ایشان برای پاسداری از حریم قانون اساسی و رعایت احکام دینی پایه گذاری شده است.

آیت الله دری نجف آبادی اظهار کرد: تاسیس این نهاد مهم نشان از زاویه دید باز و درایت امام راحل و دغدغه های ایشان برای اجرای عدالت بر مبنای موازین احکام دین اسلام دارد.

وی افزود: امام خمینی(ره) با مطالعه و پژوهش دقیق انقلاب مشروطه به نقش و اهمیت شورای نگهبان پی برده و تاسیس این نهاد را برای نظام نو پای جمهوری اسلامی ضروری دانستند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: وظیفه خطیر صیانت از قانون اساسی، پیشگیری از انحرافات احتمالی و حفظ اصول بنیادین و قوانین کشور برمدار اسلام بر عهده این نهاد انقلابی است که در بیش از سه دهه حیات آن در انجام وظایف خوش درخشیده است.

وی بیان کرد: عملکرد این نهاد انقلابی توانسته راه هرگونه نفوذ را برای نامحرمان و تفکرات التقاطی و ضد اسلامی به جمهوری اسلامی ایران سد کند و این ظرفیتی بزرگ و سرمایه مهمی برای نظام است.

آیت الله دری نجف آبادی تاکید کرد: دشمنان نظام اسلامی نسبت به شورای نگهبان و ولایت فقیه حساس هستند و همه تلاش خود را از طریق سایت ها، شبکه ها مجازی برای زیر سووال بردن عملکرد صادقانه شورای نگهبان به کار می گیرند اما مسوولان این شورا باید همانند گذشته با صلابت و با اقتدار به وظایف قانونی خود عمل کنند.

سرپرست دفتر نظارت شورای نگهبان استان مرکزی و رییس هیات نظارت بر دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری استان مرکزی نیز در این نشست گفت: رعایت قانون، شرع و اخلاق مهمترین رویکرد این شورای انقلابی است.

سید باقر تقوی افزود: هم اکنون چهار هزار و 200 نفر در نقاط مختلف استان مرکزی با دفتر نظارت شورای نگهبان این استان همکاری می کنند.

وی ادامه داد: دفتر نظارت شورای نگهبان در هر 12 شهرستان استان مرکزی نمایندگی دارد.

حضرت امام خمینی (ره) در روز نخست اسفند 1358حضرات آیات لطف اللّه صافی گلپایگانی، احمد جنتی، عبدالرحیم ربانی شیرازی،محمدرضا مهدوی کنی، صانعی غلامرضا رضوانی را به عنوان فقهای شورای نگهبان منصوب فرمودند.

در 24 اسفند 1358 انتخابات نخستین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

این مجلس در هفتم خرداد 1359 آغاز به کار کرد و پس از بررسی اعتبارنامه ها و انتخاب هیات رییسه در نخستین اقدامات خود در 26 تیرماه 1359، از میان حقوقدانان معرفی شده از سوی شورای عالی قضایی شش نفر شامل آقایان علی آراد، گودرز افتخار جهرمی، محمدصالحی، حسین مهرپور محمدآبادی، محسن هادوی، مهدی هادوی را برای عضویت در شورای نگهبان برگزید و این شورا به طور رسمی کار خود را آغاز کرد.

تشخیص آیین نامه ها و تصویب نامه های مغایر موازین اسلامی بر اساس تقاضای دیوان عدالت اداری، تهیه و تصویب قانون مر بوط به تعداد و شرایط خبرگان و کیفیت انتخاب آن ها، پاسداری از اصول قانون اساسی از نظر مغایرت نداشتن مصوبات مجلس شورای اسلامی با آن، تأیید صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری از حیث واجد شرایط بودن آنها، تفسیر قانون اساسی، نظارت بر انتخابات و همه پرسی، نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی، حضور اعضای شورای نگهبان در مجلس شورای اسلامی، اظهار نظر نسبت به مصوبات موقت و آزمایشی کمیسیون های مجلس، لزوم تأیید شورای نگهبان در توقف انتخابات زمان جنگ و غیره به ادامه کار مجلس شورای اسلامی، شرکت در تشکیل شورای موقت رهبری، نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری، تشخیص عدم مغایرت مصوبات دائمی، کمسیون های داخلی مجلس، عضویت در شورای بازنگری قانون اساسی و شرکت در مجمع تشخیص مصلحت نظام مهمترین وظایف شورای نگهبان به شمار می رود.
ارسال نظرات