سرپرست معاونت عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، از آماده باش نیروهای امداد و نجات در آستانه آغاز مرحله دوم طرح تابستانه خبر داد.
کد خبر: ۸۵۴۱۳۵۸
|
۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج؛ حسین درویشی اقدامات سازمان امداد و نجات در مرحله اول طرح تابستانه اشاره کرد و افزود: در مرحله اول که از ۱۵ خرداد آغاز شده بود و تا ماه مبارک رمضان ادامه داشت، نیروهای امداد و نجات ۴۱۶۵ مورد عملیات انجام دادند و توانستند ۳۲۰۰ نفر از هموطنان گرفتار در حوادث را نجات دهند.

وی همچنین از انتقال ۲۶۰۰ نفر به مراکز درمانی خبر داد و گفت: ۸۵۰۰ نفر از هموطنان نیز به صورت سرپایی درمان شدند.

به گفته درویشی، در مرحله اول طرح تابستانه امداد و نجات ۱۱۰۰ مورد اسکان اضطراری و ۴۰۰ مورد رهاسازی خودرو انجام شده است.

سرپرست معاونت عملیات سازمان امداد و نجات همچنین به انجام ۲۲۵ سورتی پرواز توسط بالگردهای هلال احمر اشاره کرد و افزود: انجام ۱۶۲ ساعت پرواز بالگردهای امدادی، منجر به انتقال ۳۳ مصدوم به مراکز درمانی گردید.

وی در ادامه به آماده باش نیروهای امداد و نجات در آستانه آغاز مرحله دوم طرح تابستانه که همزمان شده است با تعطیلات عید فطر، اشاره کرد و گفت: تعداد ۱۱۵۹ پایگاه ثابت، موقت و سیار در آماده باش کامل هستند و روزانه ۴۰۸۴ نفر نیروی عملیاتی آماده انجام ماموریت ای امدادی هستند.

درویشی همچنین از تجهیز ۳۲۰۵ دستگاه خودرو شامل آمبولانس، خودروی نجات خبر داد و افزود: ۱۷ فروند بالگرد نیز در آماده باش هستند.

وی در ادامه به طرح سالم سازی دریا در سه استان شمالی کشور اشاره کرد و گفت: با استقرار ۴۴ پست ساحلی در استان های گیلان، گلستان و مازندران، نیروهای امداد و نجات آماده امدادرسانی به مصدوم احتمالی در سواحل دریای خزر هستند.

درویشی از آماده باش روزانه ۳۹۰ نیروی عملیاتی در طرح سالم سازی دریا خبر داد و افزود: این نیروها با داشتن ۲۹ دستگاه موتورسیکلت امدادی، در آماده باش کامل قرار دارند.

وی با اشاره به انجام طرح ساماندهی سواحل دریا که از اول خرداد آغاز شده است، گفت: تا کنون ۲۷ مصدوم توسط نیروهای عملیاتی امداد و نجات به مراکز درمانی منتقل شده اند.

ارسال نظرات