معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت‌

مدارس تخریبی تهران بدتر از سایر استان‌هاست

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۷.۵ میلیون متر مربع فضای آموزشی کشور مقاوم سازی شده است، گفت: به طور متوسط تا پایان سال ۱۳۹۳ به ازای هر دانش‌آموز در کشور حدود ۵ متر مربع فضای آموزشی داشتیم.
کد خبر: ۸۵۴۱۳۲۵
|
۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ مرتضی رئیسی معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در پاسخ به این پرسش که «آیا مدارس کردستان بر اساس گفته‌های نماینده این شهر وضعیت نامطلوبی دارند؟»، اظهار داشت: به طور متوسط دو سوم مدارس کشور ایمن هستند و با استانداردهایی که در کشور تدوین شده است، انطباق دارند.

وی افزود: فقط یک سوم مدارس با استانداردها فاصله دارند که از این بین بخش بیشتری نیازمند مقاوم سازی و بخش کمتری از آن نیازمند تخریب و بازسازی هستند.

رئیسی با اشاره به اینکه سرانه فضاهای آموزشی در استان‌ها بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: به طور متوسط تا پایان سال 1393 به ازای هر دانش‌آموز در کشور حدود 5 متر مربع فضای آموزشی داشتیم.

وی افزود: جایگاه استان کردستان در سرانه فضای آموزشی 5.23 متر مربع به ازای هر دانش‌آموز است که نشان می‌دهد حتی از میانگین کشوری هم دارای فضای آموزشی بیشتری است.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سیاست وزارت آموزش و پرورش این است که به مناطق مرزی توجه بیشتری داشته باشد، تصریح کرد: علاقه داریم که به مناطق مرزی مانند کردستان، کرمانشاه و ایلام که از مرکز کشور فاصله دارند و در جنگ تحمیلی هم صدمه دیدند، توجه بیشتری شود.

وی افزود: مدارس مناطق مرزی قدمت کمتری دارند و اصولاً پس از جنگ تحمیلی بازسازی شدند؛ ضمن اینکه مشکلات را هم رد نمی‌کنیم و اگر بخواهیم مدارس استاندارد و کامل داشته باشیم باید اقدامی مشابه اقدام مجلس هفتم انجام شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه امسال اعتبار خوبی برای عمرانی آموزش و پرورش تصویب شده است، گفت: عمده اعتباری که در بخش عمرانی تصویب شده است معطوف افزایش استانداردها و سطح ایمنی مدارس شده و بیش از 90 درصد اعتبارات ملی که در اختیار نوسازی مدارس قرار می‌گیرد صرف این کار می‌شود.

رئیسی افزود: سیاست این است که بهترین امکانات را برای مناطق مرزی و مناطقی که از پایتخت فاصله دارند، فراهم کنیم، ضمن اینکه وضعیت مدارس تخریبی شهر تهران بسیار بدتر از سایر استان‌هاست و قدمت مدارس و تراکم دانش‌آموزی تهران بیشتر است.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا اینکه گفته می‌شود 50 درصد مدارس کردستان امکان تخریب دارند را قبول دارید؟»، گفت: این عدد 50 درصد صحت ندارد، زیرا به طور کلی یک سوم مدارس کشور نیازمند مقاوم سازی هستند.

وی افزود: از بین حدود 13 میلیون متر مربع فضای آموزشی تخریبی که در کشور داشتیم حدود 9 میلیون متر مربع را از اعتباری که مجلس هفتم در اختیارمان قرار داد، تخریب و بازسازی کردیم و 7.5 میلیون متر مربع را تحویل دادیم و 1.5 میلیون متر مربع به صورت نیمه تمام باقی مانده است و امسال عمده نیمه تمام‌ها را تحویل آموزش و پرورش می‌دهیم.

ارسال نظرات