طاهری‌نوین یکی از رزمندگان دفاع مقدس عملیات مرصاد را برای رزمندگان لشکر 32 انصارالحسین (ع) همدان یک حماسه ماندگار در طول 8 سال دفاع مقدس عنوان کرد.
کد خبر: ۸۵۴۱۲۹۰
|
۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، در آستانه سالروز پذیرش قطعنامه 598 شورای امنیت از سوی ایران با یکی از رزمندگانی که در عملیات مرصاد حضور داشت به گفتگو نشستیم.

ولی‌الله طاهری نوین در گفتگو با بسیج با بیان خاطراتی از عملیات پیروزمندانه مرصاد اظهار داشت: پس از اینکه حضرت امام(ره) در تاریخ 27/4/1367 این قطعنامه را پذیرفتند آن را به جام زهر تعبیر کردند.

وی افزود: دشمن بعد از قطعنامه 598 با برنامه ریزی استکبار جهانی دوباره جنگ را در جنوب کشور راه انداخت تا جبهه میانی غرب از وجود رزمندگان اسلام خالی بماند و دشمن به راحتی وارد کشور شود.

این رزمنده دفاع مقدس بیان داشت: یک هفته از قطعنامه 598 نگذشته بود که دشمن از محور قصرشیرین به طرف کرمانشاه تا تنگه چهارزبر در 20 – 30 کیلومتری کرمانشاه عملیات خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: فرمانده گردان وقت پدافند هوایی آقای رجبعلی قائم زمانی نیمه شب در جلسه شورای فرماندهی که توسط حاج میرزا سلگی تشکیل شد شرکت کرده بود که بلافاصله بعد از جلسه نیروها را توجیه کرد.

طاهری‌نوین یادآور شد: بنده نیز بالای تپه آموزش برای مراقبت از تنگه مستقر شدم و پای قبضه 23 میلیمتری ضدهوایی برای تیراندازی به طرف تنگه آماده بودم.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که ستون منافقین به تنگه رسید شروع به تیراندازی کردم و سر ستون منافقین با قبضه 23 میلیمتری سرنگون شد و تویوتای فرماندهی ستون که قصد عبور از تنگه را داشت از بین رفت و تنگه زیر آتش پدافند هوایی قرار گرفت.

این رزمنده دفاع مقدس با بیان اینکه منافقین در تنگه چارزبر در دام رزمندگان لشکر 32 انصار الحسین(ع) همدان گرفتار شدند، گفت: فرمانده وقت سپاه دکتر محسن رضایی که همراه با شهید صیاد شیرازی بود در این زمینه فرمود «عملکرد لشکر 32 انصارالحسین(ع) در نگهداری تنگه چارزبر به منزله حفظ تنگه احد در صدر اسلام بوده است».

وی با اشاره به ایثارگری‌های لشکر 32 انصارالحسین(ع) در دوران دفاع مقدس و عملیات مرصاد خاطرنشان کرد: عملیات مرصاد برای رزمندگان لشکر 32 انصارالحسین (ع) همدان یک حادثه ماندگار در طول 8 سال دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات