خبرهای داغ:
جهادگر بسیجی از بشرویه خواستار شد:

چاره اندیشی مسئولان در مهار آب های سطحی و مکانیزه کردن کشاورزی

جهادگر اردوی جهادی شهرستان بشرویه با بیان اینکه توسعه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی زمینه ساز توسعه صنعتی است، گفت: در زمینه کشاورزی باید کارهای اساسی انجام شود و در راس آن مهار آبهای سطحی و مکانیزه کردن کشاورزی است.
کد خبر: ۸۵۴۱۲۴۴
|
۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱

محسن صارمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج  خراسان جنوبی عنوان کرد: مهمترین نقطه قوت اردوهای جهادی خود نفس جهاد است.

وی اظهارداشت: جوانی که از همه امکانات رفاهی در جامعه و خانواده برخوردار است و پا را روی نفس گذاشته و در هوای گرم تابستان به مناطق محروم، بویژه مناطقی که از کمترین امکانات برخوردار هستند هجرت می کند؛ این جهاد با نفس است.

این جهادگر بسیجی گفت: کسانی که با اعتقاد وارد این وادی می شوند چنان لذتی از نظر معنوی به آنها دست می دهد که با لذت های مادی و زودگذر قابل مقایسه نیست.

کار پر ارزش اردوهای جهادی باید از بروکراسی اداری به دور باشد

وی تاکید کرد: کار پرارزش اردوهای جهادی باید نهادینه و از بروکراسی اداری به دور باشد.

وی با بیان اینکه در شهرستان ها و مناطق بستری برای جذب این اردوهای با ارزش مهیا شود افزود: در این زمینه می توان از وجود نیروهای بومی بویژه دانش آموزان هنرستان های فنی و کشاورزی استفاده کرد.

هدر رفتن بخش عظیم آب در بخش کشاورزی توجه مسئولان را می طلبد

صارمی خطاب به مسئولین استانی و شهرستان بشرویه به مشکلات بخش کشاورزی در روستاها اشاره و متذکر شد: مسئولین باید این فرصت را مغتنم بدانند و توجه داشته باشند که منطقه خراسان جنوبی بخصوص شهرستان بشرویه با بحران کمبود آب مواجه است و از طرفی قطب کشاورزی استان است و با آبیاری سنتی بخش عظیمی از منابع آبی هدر می رود.

این جهادگر ادامه داد: مسئولان استانی و شهرستانی باید از این فرصت در جهت آموزش و بهینه سازی مصرف آب ویژه در بخش کشاورزی استفاده کنند که کمترین و ساده ترین آن زه کشی و کانال کشی قنوات و مجاری آب چاه موتورهای کشاورزی است.

چاره اندیشی مسئولان در مهار آب های سطحی و مکانیزه کردن کشاورزی

وی عنوان کرد: بشرویه قطب کشاورزی استان است و محصولات کشاورزی به صورت خام فروشی از منطقه صادر می شود و حتی سردخانه ای برای نگه داری آن وجود ندارد.

صارمی با بیان اینکه توسعه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی زمینه ساز توسعه صنعتی است، گفت: در زمینه کشاورزی اقدامات زیادی باید انجام شود که تاکنون غفلت شده است و در راس آن مهار آبهای سطحی و مکانیزه کردن کشاورزی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار