مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد به مردم استان یزد مژده داد قرار است نماچینی، کاشی کاری و سنگ کاری یک بدنه از صحن حضرت فاطمه زهرا(س)به استان یزد تحویل داده شود که در حال پیگری آن و اعزام چندین هزار نفر برای این کار هستیم.
کد خبر: ۸۵۴۱۲۳۵
|
۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان یزد اظهار کرد: چندین سال راه کربلای حسینی و عتبات عالیات بر روی مردم بسته بود و اجازه زیارت نداشتند، اما پس از سقوط رژیم بعث عراق راه کربلا باز شد و در سال 82 ستاد بازسازی عتبات عالیات تشکیل و رهبر معظم انقلاب نمایندگانی را به دلیل حساسیت و ماموریت این ستاد انتخاب کردند.

حجت الاسلام سید حبیب الله میرخلیلی گفت: تاکنون 173 طرح و پروژه در کربلا، سامرا، کاظمین، مسجد سهله، مسجد کوفه، مسجد حنانه و ... توسط ستاد بازسازی انجام گرفته است.

وی ساماندهی و توسعه حرم امام علی(ع) را از اقدامات ستاد بازسازی نام برد و ادامه داد: تاکنون 90درصد از پروژه صحن حضرت فاطمه الزهرا در حرم امیرالمومنین(ع) انجام شده است و اقدامات تزئینی آن در دست انجام است.

حجت الاسلام میرخلیلی به مردم استان یزد مژده داد قرار است نماچینی، کاشی کاری و سنگ کاری یک بدنه از صحن حضرت فاطمه زهرا(س)به استان یزد تحویل داده شود که در حال پیگری آن و اعزام چندین هزار نفر برای این کار هستیم.

وی با بیان اینکه نیاز به همراهی تمامی ارادتمندان و عاشقان اهل بیت(ع) در ساخت این صحن داریم، افزود: در سال 93 یک میلیارد و 200 میلیون تومان نذورات مردمی، بیش از دو کیلو طلا و معادل 500 میلیون تومان قالی، موکت، پتو  غیره جمع آوری و ارسال شد.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان با اشاره به ساخت صحنی در کربلای معلی به نام حضرت زینب(س) گفت: زمین این صحن آماده شده و حتی نماز عید قربان و دعای عرفه نیز در این صحن برگزار شده است.

حجت الاسلام میرخلیلی با اشاره به نظر اهل بیت(ع) به حضور ایرانیان در بازسازی عتبات عالیات  افزود: حضرت آیت الله شیخ مهدی کربلایی تولیت حرم امام حسین(ع) و حرم ابوالفضل(ع) را به عهده دارد و امام جمعه موقت کربلاو امام جماعت ثابت حرم امام حسین(ع) پشت قتلگاه است، وی در برابر خواسته افرادی که از ستاد عتبات عالیات ایران برای قرارداد پروژه صحن حضرت زینب(س) رفته بودند تعلل کرده بود.

وی ادامه داد: آیت الله شیخ مهدی کربلایی می‌گوید من از خانه به سمت حرم امام حسین(ع) حرکت کردم در مسیر یکی از علمای سادات ساکن لبنان که به ایشان ارادت دارم  با من تماس گرفت و گفت از کربلا چه خبر کسی برای ساخت و ساز به تو مراجعه نکرده که من قضیه مراجعه ایرانیان برای ساخت و ساز صحن حضرت زینب(س) را عنوان کردم این عالم در ادامه گفت من دیشب خواب دیدم از باب قبله امام حسین(ع) می‌خواهم وارد شوم که وجود مبارک حضرت پیامبر(ص) و امام علی(ع) و یک بی‌بی که حضرت فاطمه زهرا(س) بودند ازباب قبله حرم بیرون آمدند و جلوی در ایستادند و یک لحظه متوجه شدم حضرت آیت الله بهجت هم جلوی امیر المومنین(ع) قرار داد؛ در این هنگام حضرت زهرا(س) قنداقه‌ای را به رسول خدا(س) دادند و ایشان هم آن را به آیت الله بهجت دادند و گفتند این طفل را بزرگ کنید و از این جا بود که من یقین پیدا کردم که خود اهل بیت(ع) نیز نظر خاصی به حضور و مشارکت ایرانی‌ها در بازسازی عتبات عالیات دارند.

یزدآوا

ارسال نظرات