خبرهای داغ:
مسئول بسیج جامعه زنان استان همدان خبر داد

اجرای طرح هدی در راستای ترویج فرهنگ‌ عفاف‌وحجاب در همدان

مسئول بسیج جامعه زنان استان همدان از برگزاری طرح هدی با هدف فرهنگ سازی مؤثر در سطح جامعه در همدان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۴۱۱۹۸
|
۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، فاطمه ستاری نوید با بیان اینکه عفاف و حجاب نه تنها برای انسان ها محدودیت نمی آورد، بلکه با حفظ شخصیت و کرامت و مصونیت زنان، زمینه های حضور فعال و رشد و بالندگی در مسیر صحیح را برای آنان در اجتماع فراهم می سازد، اظهار داشت: عفاف و حجاب تنها ویژه زنان نیست، بلکه مردان نیز باید پاکدامنی و پوشش داشته باشند اما از آن روی که زن نماد زیبایی در خلقت و شاهکار آفرینش است بیشترین تأکید در حجاب، متوجه زنان شده است.

وی با اشاره به برخی فواید حجاب افزود: در بعد خانوادگی رعایت حجاب باعث استحکام بیش از پیش خانواده شده و عدم رعایت آن موجب تزلزل بنیاد خانواده می شود.

مسئول بسیج جامعه زنان استان همدان بیان داشت: در بعد اجتماعی حفظ و استیفای نیروی کار در سطح جامعه از یک سو و ایجاد ثبات و فضای معنوی و به دور از بی بند و باری و در حقیقت پیشرفت و توسعه کشور مبتنی بر حفظ حجاب است.

وی ادامه داد: در بعد اقتصادی به دلیل سادگی و ایجاد یک دستی در پوشش زنان در بیرون از منزل، می تواند در کاهش تقاضاهای مدپرستی و تجمل گرایی زنان تأثیر مثبتی داشته باشد.

ستاری نوید تصریح کرد: از میان همه این پیامدها مهمترین و مؤثرترین پیامد عفاف و حجاب در بعد خانوادگی و اجتماعی رقم می‌خورد که سازمان بسیج جامعه زنان ، به عنوان بزرگترین تشکل مردمی از قشر بانوان جامعهمی تواند نقش مؤثر و بسزایی در فرهنگ سازی پیامدهای عفاف و حجاب در سطح جامعه داشته باشد.

وی در ادامه از برگزاری طرح هدی با هدف فرهنگ سازی مؤثر در سطح جامعه خبر داد و افزود: از دیگر اهداف این طرح می‌توان به تأمین شخصیت و کرامت زن، تحکیم روابط خانوادگی و جلوگیری از فروپاشی نظام خانواده، نگهداری حریم اجتماع از بی عفتی و ... اشاره کرد.

مسئول بسیج جامعه زنان استان همدان در خصوص جزئیات طرح هدی گفت: در این طرح هر حوزه تا پایان سال 94 یک پایگاه مقاومت شناسایی و به عنوان پایگاه پایلوت طرح عفاف و حجاب (طرح هدی) تعیین و اقدامات پیرامون این موضوع انجام می شود.

وی از دیگر اقدامات این طرح را فعالیت در فضای مجازی با شناسایی دختران جوان و ایجاد وبلاگ با موضوع اختصاصی عفاف و حجاب با عناوین جذاب به منظور جذب مخاطب و ارائه مطالب زیبا و تأثیرگذار بیان کرد .

انتهای پیام/

ارسال نظرات