مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان بوشهر خبر داد:
مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر از برگزاری مراسم اعتکاف دانش‌آموزی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۴۱۱۷۰
|
۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰

به گزارش خبرگزاری فارس بسیج از بوشهر، مهراب کیانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ماه مبارک رمضان مقدمه‌ای است برای درخشش نور قرآن‌کریم بر قلب انسان مومن، اظهار کرد: محوریت قرآن محوریت ارزش‌های اعتقادی و تقویت برنامه‌های مذهبی، دینی و عبادی است.

کیانی با تاکید بر اینکه ماه مبارک رمضان یک ماه سرنوشت‌ساز برای همه‌ ما محسوب می‌شود بنابراین انسان هر چه طهارتش بیشتر باشد سهم او از قرآن‌کریم بیشتر خواهد بود، افزود: دانش‌آموزان باید در تلاش باشند تا در مراسم معنوی اعتکاف به تهذیب نفس و تکامل معنوی برسند و ارتباط خود با خداوند منان را مستحکم کنند.

وی ادامه داد: مراسم معنوی اعتکاف سبب می‌شود تا انسان با ایمان و امیدی راسخ به ادامه مسیر زندگی خود در راستای اطاعات از خداوند منان بپردازد که ثمرات ارزنده ای برای او خواهد داشت.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان بوشهر بیان کرد: با توجه به اهمیت استفاده از فضای معنوی ماه مبارک رمضان در مسئله تربیت نوجوانان، آموزش و پرورش استان و بسیج دانش‌آموزی اقدام به برگزاری مراسم اعتکاف دانش آموزی کرده‌اند.

کیانی با تاکید بر اینکه در مراسم اعتکاف دانش‌آموزان با حضور روحانیون و اساتید توانای استان با موضوعات مختلف اعتقادی و تربیتی بیشتر از گذشته آشنا می‌شوند،ادامه داد: دانش‌آموزان برای شرکت در مراسم‌های مذهبی علاقه فراوانی نشان می‌دهند اما باید با دقت فراوان مباحثی را برای آنها در این مراسمات طرح کرد که در بعد تربیت و استحکام اعتقادات آنها تآثیر بیشتری داشته باشد.

وی عنوان داشت: بسیج دانش‌آموزی امسال به منظور تربیت معرفتی و معنوی دانش‌آموزان، در جهت پاسخگویی به سئوالات دینی نوجوانان و جوانان، تقویت روحیه معنوی، تزکیه و تهذیب نفس در بین دانش‌‌آموزان، با حضور مبلغین حضور فعال و پررنگ دانش‌آموزان در برنامه‌های مذهبی را رقم می‌زند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اضافه کرد: ویژه برنامه اعتکاف دانش‌آموزی از 25 تا 27 رمضان در مسجد مدرسه علمیه امام خمینی (ره) شهر بوشهر و همچنین در تمامی شهرهای استان ویژه دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

کیانی در پایان گفت: اقامه نماز جماعت، مجالس سخنرانی، محفل انس با قرآن کریم، جلسات مشاوره دینی، برگزاری گفتمان دینی جوان، زیارت عاشورا، ختم قرآن و صلوات، مسابقات فرهنگی و خاطره‌نویسی در مساجد مجری مراسم معنوی اعتکاف دانش‌آموزی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها