مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان عسلویه:

ماه رمضان، ماه فرصت هاست

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان عسلویه گفت:ماه رمضان، ماه فرصت هاست و خوشا بحال کسی که در این ماه از فرصت های بدست آمده خوب استفاده کند و تهذیب نفس داشته باشد چون فضای ماه مبارک،فضای معنوی است.
کد خبر: ۸۵۴۱۰۲۰
|
۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از عسلویه، حجت الاسلام سیدزین العابدین رضوی درمراسم ترتیل خوانی جزء 26 در شرینو، گفت: این ماه،ماه فرصت هاست و خوشا بحال کسی که در این ماه از فرصت های بدست آمده خوب استفاده کند و تهذیب نفس داشته باشد چون فضای ماه مبارک،فضای معنوی است.

رضوی با بیان اینکه معنویت، عبادت،‌ ذکر و تلاوت قرآن در این ماه رونق پیدا می‌کند اضافه کرد: حس و حال ماه رمضان با بقیه ماه‌ها کاملا متفاوت است و در آن غضب‌ها کاهش و دینداری رونق، انسانیت شکوه و ارزش‌های اخلاقی و متعالی انسانی در جامعه رشد پیدا می‌کنند.

وی افزود: دین مقدس اسلام در درون خود محتوای ارزشمندی دارد، اگر از این دستورات اخلاقی و تربیتی دین استفاده شود همه آسیب‌های اجتماعی ما از بین می‌روند یا به حداقل خود می‌رسند، جامعه به هر اندازه‌ای که به دستورالعمل‌های دینی نزدیک‌تر شود جرائم، مشکلات، حق‌کشی‌ها، تبعیض و بی‌عدالتی و روابط خلاف کاهش پیدا می‌کنند، عواطف بیشتر می‌شوند و لطافتی که بر روابط انسانی حاکم می‌شود موجب خواهد شد تا فقرا بیشتر مورد توجه قرار گیرند، همچنین از خودگذشتگی و ایثار در جامعه رشد پیدا می‌کند.

رضوی گفت: حقیقیت ایمان این است که انسان به الورع فی خلوته برسد یعنی انسان به مرتبه ای برسد که در خلوت قراربگیرد و زمینه گناه برایش فراهم باشد و گناه نکند یعنی در این ماه باید انسان اینطوری ساخته شده باشد وگرنه این ماه بر روی او اثری نداشته است.

انتهای خبر/

ارسال نظرات
آخرین اخبار