کانون مطالعات زنان وخانواده سازمان بسیج دانشجویی گیلان:
کانون مطالعات زنان وخانواده سازمان بسیج دانشجویی گیلان بیانیه‌ای به مناسیت روز عفاف و حجاب صادر نمود آورده است.
کد خبر: ۸۵۴۱۰۰۷
|
۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، کانون مطالعات زنان وخانواده سازمان بسیج دانشجویی گیلان در بیانیه‌ای که به مناسیت روز عفاف و حجاب صادر نمود آورده است: دختران جامعه ما هویت ایرانی اسلامی خود را  با صلابت حفظ کنند.

در این بیانیه آمده است: نامگذاری روزی در تقویم اسلامی به عنوان روز عفاف وحجاب نشان از اهمیت آن  روز می باشد. خداوند در جای جای قرآن کریم بر پایداری و ضرورت حفظ حجاب اشاره کرده است.

این بیانیه می‌افزاید: استفاده از پوشش مناسب در همه اقوام مختلف وجود داشته است و این چیزی نیست که منحصر به ایران و اسلام باشد.جامعه امروز غرب با تجربه ناکامی در8 سال دفاع مقدس تنها سلاح خود را در جبهه فرهنگی پیدا کرد، جبهه‌ای که بر روی جوانان تأثیرات منفی زیادی دارد.

در این بیانیه تاکید شده است: پوشش مناسب و رعایت حجاب در دین اسلام باعث ارزش و اهمیت والای زن می‌شود و از طرفی حفظ عفاف و حجاب باعث آرامش فردی زن و در نهایت باعث آرامش جامعه و سالم ماندن محیط جامعه می‌شود، غرب در تقابل،  موضوع آزادی زنان را مطرح کرد تا حجاب را موجب  محدودیت زنان برای حضور در جامعه معرفی کند تا جایی که به همین بهانه از زن به عنوان ابزار و وسیله ای برای رسیدن به مطامع پلید  خود استفاده می‌کنند. اما اسلام نه تنها حجاب را محدودیت برای حضور زن در جامعه نمی‌داند بلکه حجاب و رعایت پوشش مناسب را عاملی برای حضور سالم ومؤثر زن در جامعه می‌داند.

در این بیانیه گفته شده است: بهترین نمونه و الگوی انسان‌ها و نه فقط زنان، فاطمه زهرا (س ) است که درتمام عرصه‌های سیاسی و اجتماعی حضوری پر رنگ داشتند و با تأسی از همین الگو زنان فرهیخته و متدین و با حجب زیادی در جامعه کنونی ما حضور دارند که مبین الگوی سومی از زن در جهان می‌باشند، الگویی نه برگرفته از زن شرقی بی تأثیر در امورات جامعه و نه برگرفته از زن غربی ولنگار و ابزار سوء استفاده ! نباید اجازه دهیم  دختران جامعه  ما تحت تأثیرغرب و با پیروی از مدل های غربی  قرار بگیرند و هویت ایرانی اسلامی و با صلابت خود را فراموش کنند.باید در این زمینه کار بسیاری انجام داد.

در این بیانیه آمده است: اگر برای راهنمایی و رانندگی این همه فرهنگ سازی شد تا خطرات جانی کم شود پس جایگاه کار فرهنگی برای خطرات روحی و آسیب های اجتماعی که در پس این ماجرا قرار دارد کجاست؟مسؤلین چقدر نسبت به این موضوع دغدغه دارند؟ موضوعی که دشمنان همت خود را بر روی آن نهاده اند قبح زدایی از بی حیایی و بی حجابی  در بین  زنان جامعه اسلامی است این در حالی است که  زنان جوامع غربی هم آرامش و امنیت را در حفظ حجاب خود دیدند.

در پایان این بیانیه خاطرنشان شده است: ما خواهران دانشجوی بسیجی اعلام می‌کنیم که با الهام از پیام مقام عظمای ولایت در خصوص الگوی سوم زنان همواره در این مسیر مستحکم ایستاده ایم و دغدغه پرداختن به مسائل فرهنگی جهت تبیین این موضوع حیاتی را از مسئولین مطالبه می نماییم؛ باشد که دل مولایمان صاحب الزمان عج را غمگین وچشمانش را اشکبار نکنیم و انشاءلله خونی ریخته شده  شهدای عزیزمان به پای نهال اسلام پایمال نگردد و برای زنانمان حیا و برای مردانمان غیرت به ارمغان بیاورد.

ارسال نظرات