مدیر حوزه علمیه شهرکرد، گفت: هدف از امر به معروف و نهی از منکر، ارتقاء درجات معنوی و ایمان افراد جامعه است .
کد خبر: ۸۵۴۰۹۷۱
|
۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن فاطمی در کلاس اخلاق کارکنان ناحیه مقاومت بسیج عشایری استان به بیان اهمیت اجرای فریضه امربه معروف و نهی از منکر در جامعه پرداخت.

مدیر حوزه علمیه برادران شهرکرد، علم و آگاهی و ادب را از ملزومات فریضه امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و افزود: عمل به این دو فریضه در رشد و تکامل جامعه اسلامی نقش موثر و غیرقابل انکاری داشته و یک وظیفه همگانی است.

حجت الاسلام فاطمی، گفت: کسی که امر به معروف و نهی از منکر می کند باید ضمن اینکه خود ساخته و عامل به آنچه می گوید باشد می بایست نسبت به تکالیف دینی مطالعه کرده و علم و آگاهی خود را در این زمینه بالا ببرد.

امام جمعه موقت شهرکرد، رعایت ادب در انجام هر فریضه دینی را عامل عزت نفس و در نهایت رسیدن به قرب الهی دانست و تصریح کرد: در امر به معروف و نهی از منکر نیز رعایت ادب و حسن خلق در رسیدن به نتیجه مطلوب و مورد انتظار مهم بوده و مورد تاکید بزرگان دینی است.

وی با اشاره به عوامل مختلف در تربیت افراد جامعه و مجموعه های ادارای و سازمانی و با استناد به حدیثی از امام صادق علیه السلام در مورد مراتب ایمان، گفت: قاطبه مردم به درجه ای از ایمان رسیده اند؛ اما شدت و ضعف دارد که همه را نباید در یک سطح از ایمان دید و هدف از امر به معروف و نهی از منکر ارتقاء درجات معنوی و ایمان افراد جامعه است؛ لذا باید همه مردم و مسئولین اهتمام ویژه ای در راستای تحقق این دو فریضه الهی داشته باشند.
ارسال نظرات