مدیر آموزش‌وپرورش منطقه ۱۱ شهر تهران گفت:‌بیش از ۶۰ درصد مدارس موجود در این منطقه فرسوده بوده و حیاط برخی از مدارس موجود نیز بسیار کوچک است.
کد خبر: ۸۵۴۰۹۶۰
|
۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، جواد نظریان امروز در حاشیه مراسم کلنگ زنی ساخت مدرسه ایران مهر در منطقه 11 شهر تهران اظهار داشت: بافت فرسوده در منطقه 11 بسیار زیاد است. در آموزش و پرورش این منطقه به تأسی از اقدام خیرین مدرسه ساز تصمیم گرفتیم تا مجمع خیرینی را با عنوان مدرسه سازی به جای ترقه بازی راه‌اندازی کنیم.

وی افزود:‌ یکی از سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش بحث توسعه مشارکت‌هاست که براین اساس مجمع خیرین دانش‌‌آموزان و فرهنگیان مدرسه‌ساز را تأسیس کردیم. سال گدشته دانش‌آموزان منطقه 11 به جای ترقه بازی در چهارشنبه آخر سال به ساخت مدرسه ایران مهر کمک کردند که 130 میلیون تومان مجموع کمک‌های دانش‌آموزان و فرهنگیان برای ساخت این مدرسه است.

مدیر آموزش و پرورش منطقه 11 ادامه داد: بخشی دیگر از هزینه‌های ساخت این مدرسه توسط شهرداری تهران و نوسازی مدارس استان تهران تامین می‌شود. برای سال تحصیلی جدید در نظر داریم تا از دانش‌آموزان و فرهنگیان بخواهیم تا به صورت اختیاری ماهانه هزار تومان برای ساخت مدرسه در منطقه 11 کمک کنند که اگر این موضوع محقق شود می‌توانیم هر سال یک مدرسه فرسوده را بازسازی کنیم.

نظریان بیان کرد: بیش از 60 درصد مدارس منطقه 11 فرسوده هستند از سوی دیگر حیاط برخی از مدارس موجود بسیار کوچک است به عنوان مثال مدرسه ایران مهر که امروز کلنگ ساخت آن زده شد 600 متر است، در نظر داریم تا خانه‌های جوار مدارس را خریداری کرده و آن را با مدرسه ترکیب کنیم تا حیاط مدارس بزرگ‌تر شود.

ارسال نظرات