خبرهای داغ:
امام جمعه شهر الوند تاکید کرد: تبعیت از ولایت فقیه یک واجب و یک معروف سیاسی است.
کد خبر: ۸۵۴۰۹۳۷
|
۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج ازقزوین، حجت الاسلام علی طهماسبی امام جمعه شهر الوند صبح امروز در نشست اخلاقی سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین با اشاره به شرایط امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: در بحث احتمال تأثیر دادن امر به معروف و نهی از منکر، اگر با یک یا دو بارامر به معروف و نهی از منکر اثر نکرد در صورتی که بدانیم با 10 بار تکرار تاثیر خواهد داشت، واجب است که تکرار کنیم.

وی خاطر نشان کرد: اکر شخص می داند که اعمال یا صحبت های او اثر نمی گذارد و طرف مقابل از شخص دیگری تاثیر پذیری بیشتری دارد، بهتر است از آن شخص استفاده شود که در فریضه امر به معروف و نهی از منکر شخصیت طرف آمر به معروف و ناهی از منکر مهم است که باید از افراد خاص که حرف آن ها تاثیر زیادی دارد استفاده کنیم.

طهماسبی عنوان کرد: دومین شرط امر به معروف و نهی از منکر، علم به معروف و منکر است و باید معروف و منکر را بشناسد چه بسا که شناخت صحیح از این فریضه واجب موجب تاثیرگذاری خوب در طرف مقابل می شود چه بسا که اگر علم آن را نداشته باشیم باعث می شود از یک منکر منکرات زیادی بوجود بیاید.

امام جمعه شهر الوند یادآورشد: استمرار گناه از طرف گناهکار و ضرر جانی و مالی برای خود و مسلمانان از دیگر شرایط امر به معروف و نهی از منکر است که بسیار مهم است.

وی ابراز کرد: امروز یکی از معروفات و منکرات سیاسی است که  قلمرو و گسترده معروفات و منکرات هم عملکرد های انسان را در بر می گیرد که هر کاری که از انسان سر می زند یا معروف است یا منکر.

طهماسبی در خاتمه تأکید کرد: تبعیت از ولی فقیه یک واجب و یک معروف سیاسی است، اقدامات و اعمالی که باعث تضعیف رهبر انقلاب اسلامی می شود منکر سیاسی است در واقع اطاعت از ولی فقیه به معنای اطاعت از فرد نیست اطاعت از دین اسلام است.

 

4001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها