مصوبات جلسه مقابله با تهاجم فرهنگی در اتاق اصناف تهران

مصوبات جلسه مقابله با تهاجم فرهنگی در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران به اعضای اتحادیه‌های چاپخانه‌داران، صحافان، سراجان و فروشندگان نوشت‌افزار و لوازم مهندسی تهران ابلاغ شد.
کد خبر: ۸۵۴۰۹۲۴
|
۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی اتحادیه صنف چاپخانه‌داران، مصوبات جلسه مقابله با تهاجم فرهنگی که در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یکشنبه ۷ تیرماه ۱۳۹۴ و با حضور روسای اتحادیه‌های چاپخانه‌داران، صحافان، سراجان و فروشندگان نوشت‌افزار و لوازم مهندسی تهران برگزار شد، برای آگاهی و استفاده عموم اعلام شد.

نامه شماره ۶۷۸۵۲/۶۰ مورخ ۱۷/۰۳/۹۴ رئیس مرکز اصناف و بازرگانان در خصوص اهمیت مقابله با ترویج نمادها و تصاویر غیرارزشی و متعارض با فرهنگ اسلامی ـ ایرانی مطرح و با توجه به ابلاغ موضوع طی نامه ۳۰۳۱۵/۹۴ مورخ ۲۴/۰۳/۹۴ به اتاق اصناف تهران مقرر شد موارد فوق از طریق اتحادیه‌ها به واحدهای صنفی جهت رعایت دقیق موضوع ابلاغ شود.

بر اساس این گزارش، با توجه به لزوم مبارزه با تهاجم فرهنگی مقرر شد واحدهای صنفی تولیدکننده لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار و کیف مدرسه و ... در تولید محصولات خود از استفاده از تصاویر غیرارزشی خودداری کنند.

همچنین با هدف ترویج فرهنگ اصلی اسلامی ـ ایرانی تاکید شد تولیدکنندگان محصولات زیربط از تولید نوشت‌افزارهای خنثی (بدون طرح و نوشته) خودداری و از نمادهای اسلامی ـ ایرانی و جملاتی که دارای مفاهیم علمی، ‌ اخلاقی و ارزشی استفاده کنند.

این گزارش می‌افزاید با توجه به اهمیت موضوع، مقرر شد به واحدهای صنفی عرضه‌کننده محصولات فوق ابلاغ شود از فروش کالاهای معارض با فرهنگ اسلامی ـ ایرانی خودداری کنند. نیز می‌بایست اتحادیه‌های زیربط منشور اخلاق حرفه‌ای را در ابعاد مناسب طراحی و پرس کرده و در اختیار اعضای تحت پوشش مربوطه قرار دهند و واحدهای صنفی نیز موظف شوند منشور مذکور را در معرض دید مشتریان نصب کنند.

بر اساس همین گزارش، مقرر شد اتحادیه‌های ذی‌ربط با توجه به سوابق سال‌های گذشته پیشنهادهای خود را جهت اجرای بهتر طرح مذکور تهیه و به صورت مکتوب به اتاق اصناف ارسال و اتاق اصناف نیز نسبت به جمع‌بندی نظرات و پیشنهادات اقدام و نتیجه را جهت انعکاس به مبادی ذی‌ربط این سازمان ارسال کند.

ارسال نظرات