وزیر کشور در جمع خبرنگاران:
وزیر کشور با اشاره به اینکه هیچ ابلاغی برای برگزاری جشن هسته‌ای نداشته‌ایم، گفت: به همه استانداری‌ها اعلام کرده‌ایم که زمینه حضور مردم برای جشن هسته‌ای را فراهم کنند.
کد خبر: ۸۵۴۰۸۹۴
|
۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج عبدالرضا رحمانی‌فضلی در حاشیه هفتاد و پنجمین نشست جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران درباره برگزاری جشن هسته‌ای، گفت: برای برگزاری جشن هسته‌ای هنوز چیزی به من ابلاغ نشده است اما اگر این موضوع ختم به خیر شود، مردم به صورت خودجوش جشن می‌گیرند و ما نیز به استانداری‌ها اعلام کردیم که زمینه حضور مردم را فراهم کنند.

وی در پاسخ به سئوالی درباره اختلاف نظرها در معرفی استاندار فارس، گفت: وظیفه وزیر کشور، معرفی استاندار به دولت است، اما در عین حال ما با نمایندگان تعامل داریم. آنها پنج نفر را به ما معرفی کردند که ما این پنج نفر را صاحب صلاحیت تشخیص ندادیم.

وزیر کشور با اشاره به اینکه ما محمدعلی افشانی را به عنوان استاندار فارس معرفی کرده‌ایم، اظهار داشت: اینکه ما با مجلس تعامل داشته باشیم، به معنی آن نیست که نمایندگان نظر خود را درباره معرفی استاندار تحمیل کنند.

رحمانی‌فضلی در پاسخ به این سئوال که آیا در این باره به پای استیضاح مجلس می‌ایستید، اظهار داشت: مجلس اختیار قانونی در این زمینه دارد و اگر خواست استیضاح کند، ما نمی‌توانیم فرار کنیم.

وی در پاسخ به سئوالی درباره راهپیمایی روز قدس و امنیت راهپیمایی‌ها، بیان کرد: راهپیمایی و تجمعات بهترین فرصت برای گروه‌های تروریستی است که دست به خرابکاری بزنند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه از یک ماه قبل تدابیری اندیشیده بودیم و مطمئن بودیم که اتفاقی نخواهد افتاد، افزود: دو روز قبل یک گروه تروریستی سه نفره از شرق کشور قصد ورود به داخل را داشتند که این گروه مجهز به مواد منفجره و جلیقه انفجاری بودند که اعترافات زیادی داشتند و حتما شبکه آنها شناسایی خواهد شد.

رحمانی‌فضلی درباره طرح انضباط شهری در منطقه ۱۲و جمع‌آوری معتادان نیز گفت: زمانی که ما ستاد موادمخدر را تحویل گرفتیم، گنجایش معتادان ۴۰ نفر بود که تا آخر امسال برنامه‌ریزی انجام دادیم که به ما تحویل داده شود. گنجایش موجود ۱۰ هزار نفر بود که در حال حاضر چهار هزار نفر بهره‌برداری می‌شود. امیدواریم در چند ماه آینده به ۶ هزار نفر و تا پایان سال به ۱۰ هزار نفر برسد که بر این اساس می‌توانیم با این ظرفیت از همه معتادان تهران نگهداری کنیم.

وی همچنین درباره دستور کار جلسه امروز با اشاره به اینکه دستور جلسه دوم شورای اجتماعی مربوط به تعطیلات عید فطر بوده است، اظهار داشت: در این زمینه برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده‌ایم، نیروی انتظامی نیز حضور داشت و گزارش‌ها را ارائه کردند تا مردم بتوانند در این چند روز به آرامش و راحتی سفر کنند.

وزیر کشور تصریح کرد: دستور کار سوم، ارائه گزارش سازمان‌ زندان ها است که با توجه به حجم مسائل، قرار شد در جلسه آینده به صورت مفصل به آن بپردازیم.

رحمانی‌فضلی همچنین دستور دیگر این جلسه را مسئله عفاف و حجاب عنوان کرد و گفت: نیروی انتظامی در این زمینه هوشمندانه عمل کرده و مورد خاصی نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: دستگاه‌ها گزارش خود را در زمینه عفاف و حجاب به مردم بدهند که مردم را خوشحال کنند.

ارسال نظرات