بیاینه بسیج جامعه زنان شهرستان سپاه زرند به مناسبت فرارسیدن هفته حجاب وعفاف

کد خبر: ۸۵۴۰۸۵۷
|
۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷

بیاینه بسیج جامعه زنان شهرستان سپاه  زرند به مناسبت فرارسیدن هفته حجاب وعفاف

«قُلْ لِلْمُؤْمِنينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ وَ يَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذلِكَ أَزْكى‏ لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبيرٌ بِما يَصْنَعُونَ» سوره نور، آیه30

«به مومنان بگو: چشم های خود را (از نگاه به نامحرمان) فرو گیرند، و عفاف خود را حفظ کنند؛ این برای آن ها پاکیزه تر است، خداوند از آنچه انجام می دهند آگاه است.»

خدمات زنان در هشت سال دفاع مقدس و تربیت فرزندان نسل دوم و سوم انقلاب و بالاخص دفاع فرهنگی زنان و دختران بسیجی در برابر سناریوهای رنگارنگ امپریالیسم فرهنگی غرب، روحی دوباره در کالبد زنده و پویای جامعه ایران دمید، حقیقتا بسیج جامعه زنان را می توان موتور حرکت اجتماعی و سیاسی زنان ایران دانست.

زنان ایران همانند مردان در به­ثمر رساندن انقلاب اسلامی نقش اساسی ایفا نموده­اند حمایت مادی و معنوی زنان مسیر دست یافتن به پیروزی بزرگ انقلاب را هموار کرد، شور و نشاط انقلابی و انگیزه­ی دینی خواهران بسیجی موانع و مشکلات سد راه به­ویژه نگرش­های منفی کارگزاران و مردانی که قائل به فعالیت­های اجتماعی زنان نبوده­اند را کنار زده و هم­ردیف مردان در شکوفایی انقلاب نقش­آفرینی کرده­اند.

 وجود چند میلیون زن و دختر بسیجی در دانشگاه­ها، ادارات، کارخانجات، حوزه­های علمیه و به­خصوص در مدارس چتر گسترده­ای از فرهنگ انقلابی و دینی را در سرتاسر کشور باز نموده است  چنین تشکل عظیمی طی سه دهه گذشته خدمات ارزشمندی از خود به جای گذاشته است.  مشارکت زنان بسیجی در مسیر اعتلای نظام جمهوری اسلامی از  سابقه  تاریخی 35 ساله برخوردار می­باشد که اوج تبلور آن در هشت سال دفاع مقدس بوده و درقالب فعالیت­های پشتیبانی جبهه،   به­عهده گرفتن مسئولیت زندگی برای حضور بی­دغدغه همسران در جبهه­ها و بالاخص حضور مستقیم در مناطق جنگی و عملیاتی به­منظور امدادرسانی یا حتی نبرد با دشمن تحقق یافته است، پس از جنگ نقش­آفرینی زنان بسیجی از مرحله دفاع در برابر تهدیدات سخت تا مقابله فکری و فرهنگی درقبال تهدیدات نرم تغییر یافت، مشارکت جدی در عرصه­های سیاسی و به­دنبال آن فعالیت­های سازندگی پس از جنگ بالاخص در حوزه­های بهداشت و درمان و مهمتر از آن مباحث فرهنگی در زمینه ترویج احکام و مبانی اعتقادی اسلام،  ترویج عفاف و حجاب و سایر مباحث ارزشی، بزرگداشت حماسه دفاع مقدس و سایر موضوعات مرتبط با ارزش­های اسلام و انقلاب چشمگیر است،

نقطه اوج درخشش تفکر بسیجی صحنه عاشوراست و اصل و ریشه این تفکر در ذات دعوت انبیای الهی نهفته است.

 بسیج جامعه زنان شهرستان زرند به دنبال ترویج این تفکر با الگوی فاطمی (سلام الله علیها)  است، 21 تیرماه که به عنوان روز ملی حجاب وعفاف نامگذاری شده است  به ­عنوان نقطه عطف حرکت­های ارزشمند بانوان ،خصوصا بانوان بسیجی است ،بسیج جامعه زنان به نمایندگی از همه زنان ودختران ولایت مدار شهرستان زرند ،مجدداً پیمان می­بندد که برای اعتلای دین خدا و ترویج فرهنگ ناب انقلاب اسلامی وترویج حجاب وعفاف در جامعه با تمام توان تلاش نماید وخواهران بسیجی شهرستان زرند این را به خوبی درک کرده اند که عفاف خصلتی‌ انسانی‌، حالتی‌ درونی‌ و نشانه‌های‌ بیرونی‌ دارد وبه خوبی بر این باور رسیدند که ،حجاب مایه عفت زنان و اصالت زن مسلمان عفت و حجاب مهمترین رکن آن می باشد چرا که حجاب دستوری قرآنی و قانونی الهی و تکلیف انسانی و برنامه اخلاقی است و بي عفتي باعث تزلزل آن مي شود. چه بسا طلاق هايي كه به عفتي مرد يا زن آن را باعث مي شود.حفظ نفس : عفت و پاكي موجب كنترل و حفظ نفس از بدي ها مي شود. ، عفت و پاكي ، سلامت جامعه را به دنبال دارد ، زيرا هر جامعه اي را افراد آن تشكيل مي دهند و اگر اين افراد صالح و عفيف باشند ، بالطبع سلامت جامعه را باعث مي شود و آن را از آسيب مصون مي دارد عفاف, وحجاب وسيله اي است براي پاك شدن اعمال. هر گاه كه پاي نفس و اميال نفساني در ميان نباشد ، اخلاص در عمل جاي خود را باز خواهد كرد.انسان با عفت در سايه عفت و پاكي عزت پيدا مي كند. حجاب وعفاف از زمينه هاي اجتماعي پاكدامني و پوشش است كه اسلام بسيار به آن اهميت داده است . تا زماني كه زن چون غنچه هاي در داخل حجاب باشد، كسي قصد چيدن آن را نمي كند ، اما هنگامي كه حجاب كنار رود و غنچه باز شود، هوسرانان قصد چيدن او را مي كنند و بعد از پرپر كردن ، آن را به دور مي اندازند ، قرآن مجيد مي فرمايد: «حجاب براي اين است كه زنان شناخته نشوند و مورد اذيت و آزار قرار نگيرند».وقتي كه فردي گام راه مستقيم نهاده و از هواهاي نفس خويش ، شهوت راني ، دوري گزيده ، اولين نتيجه اش همان چيزي است كه عده اي براي رسيدن به آن راه را اشتباه رفته اند. همان چيزي است كه انسان ذاتاً به دنبال آن است و خواسته فطري اوست، يعني آرامش رواني كه با آن مي تواند غريزه جنسي را مهار كند. انسان مي تواند هنگامي كه به مقدار كافي غذا خورد ، از آن دست بكشد، اما غريره هاي ديگر چطور؟ مانند جاه طلبي كه هر چه قدر مقام انسان بالا برود ، هرگز به آن راضي نمي شود و در كل نامحدود است. غريزه جنسي نيز يك ميل نامحدود است كه براي كنترل اين غريزه و رسيدن به نتيجه اي كه حاصل آن عفت مي باشد ، بايد نگاه خويش را كنترل و از حرام دوري كرد.هر اجتماعي از خانواده تشكيل مي شود و هر خانواده اي از فرد. هر گاه زنان خود را در اجتماع به صورت يك عروسك ظاهر نسازند و مردان نگاه هاي خود را كنترل كنند، اجتماع در ساية عفت آنان ، پاك و سالم خواهد شد. در اين صورت ، مبارزه در مقابل استعمار آسان تر خواهد بود و جامعه اي خواهيم داشت كه امنيت افراد را فراهم مي كند.

ان­شاءالله لطف خداوند متعال  و عنایات حضرات معصومین  (علیهم السلام) و برکت خون پاک شهدا یاریگر ما باشد.

بسیج جامعه زنان سپاه شهرستان زرند تیر ماه 1394

ارسال نظرات