خبرهای داغ:
شاه امیریان
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با بسیج:
دستگاه های اجرایی نمی توانند در مقابل قانون ایستادگی کنند، آنچه که قانون است و مصوب شده، برای تمامی دستگاه های اجرایی لازم الاجراست و باید به عمل تبدیل شود.
کد خبر: ۸۵۴۰۸۵۳
|
۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
ضرغام صادقی عضو کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج پیرامون دلایل اجرایی نشدن قانون عفاف و حجاب توسط دولت گفت: مسئله عفاف و حجاب یک تکلیف قانونی است که قاعدتا دستگاه های اجرایی باید به آن عمل کنند.

وی در ادامه اضافه کرد: بنده تصور می کنم قانون مربوط به امربه معروف و نهی از منکر هم که اخیرا به تصویب مجلس رسیده است، می تواند به نوعی تقویت کننده همین قانون و بحث عفاف و حجاب باشد.

این عضو کمیسیون اجتماعی خاطرنشان کرد: دولتمردان و دستگاه های اجرایی که مخاطب این قوانین هستند باید با جدیت بیشتری به این موضوع ورود پیدا کنند تا این کار هر چه سریع ترعملیاتی شود.

نماینده مردم شیراز افزود: به نظرم اگر لازم باشد کمیسیون فرهنگی به عنوان کمیسیونی که به نوعی با این موضوع مرتبط است باید با همکاری سایر کمیسون های مجلس شورای اسلامی عملکرد دستگاه ها را بررسی کنند تا دلایل عملیاتی نشدن قانون عفاف و حجاب مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی مشخص شود و اگر در جمع بندی ها به کم کاری نهادهای اجرایی رسیدند باید از ابزارها و اهرم های نظارتی خود استفاده کرده و زمینه اجرای این مصوبه را فراهم نمایند.

صادقی در انتها تصریح کرد: دلیل عدم اجرای این قانون گاهی ممکن است غفلت و گاهی ممکن است برداشت های متفاوت باشد ولی معمولا دستگاه های اجرایی نمی توانند در مقابل قانون ایستادگی کنند، آنچه که قانون است و مصوب شده، برای تمامی دستگاه های اجرایی لازم الاجراست و باید به عمل تبدیل شود.

به گزارش بسیج، قانون گسترش عفاف و حجاب توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1384 به تصویب رسید، این قانون وظایف تمام دستگاه ها را در رابطه با گسترش عفاف و حجاب مشخص می نماید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها