با ارائه 60 اثر؛

نمایشگاه نقاشی کودک و نوجوان در نگارخانه سوره یزد گشایش یافت

گشایش نمایشگاه نقاشی کودک و نوجوان در نگارخانه سوره یزد و کودکان نقاش آثار خود را در نگارخانه سوره حوزه هنری یزد به تماشا گذاشتند.
کد خبر: ۸۵۴۰۸۴۳
|
۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: نمایشگاه آثار نقاشی کودکان و نوجوانان در نگارخانه سوره یزد بر پا شد.
در این نمایشگاه 60 اثر از 21 کودک و نوجوان 3 تا 12 ساله در معرض دید علاقه مندان قرار داده شده است.
این آثار با موضوع آزاد و با استفاده از تکنیک های پاستل، گواش و ماژیک در اندازه های 20 در 30 و 30 در 40 سانتی متر خلق شده اند.
این هنرمندان کوچک دوره های پرورش خلاقیت نقاشی را در حوزه هنری یزد زیر نظر بهناز قاسمی کارشناس ارشد نقاشی در دو دوره گذرانده اند.
بهناز قاسمی گفت: در این دوره ها با توجه به سن، توانایی، روحیه و علاقه کودکان، موضوعات مختلف تبیین و تشریح می شود و آنان با تصویرسازی ذهنی، خلاقیت و نبوغ هنری خود را روی کاغذ نقاشی می کنند.
وی با بیان این که کودکان در این شیوه با علاقه و بدون الگوبرداری دست به خلق اثر می زنند، افزود: در این دوره ها با روش های نوین نقاشی کشیدن سعی در تخلیه روحی و روانی کودکان و نوجوانان داریم.
بهناز قاسمی کارشناس ارشد رشته نقاشی از دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد است که فعالیت هنری خود را از سال 1382 در اصفهان آغاز کرده و تاکنون در هشت نمایشگاه گروهی و انفرادی نقاشی، طراحی و چاپ دستی شرکت کرده و پنج اثر نقاشی وی نیز منتخب چهارمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر بوده و به نمایشگاه راه یافته است.
این نمایشگاه تا پایان تیرماه صبح ها از ساعت 10 تا 12 و عصرها از ساعت 18 تا 20 در نگارخانه حوزه هنری یزد واقع در ابتدای خیابان آیت ا... کاشانی، کوچه آزادی پذیرای علاقه مندان خواهد بود.

منبع: حوزه هنری یزد

ارسال نظرات