مدیرکل ارشاد یزد:

۵۳۱ اثر به دبیرخانه جشنواره مستند و فیلم کوتاه رضوی یزد ارسال شد‌

مدیرکل فرهنگ و ارشاد ‌استان یزد با اشاره به رشد بیش از ۷۰ درصدی آثار رسیده به جشنواره رضوی یزد، گفت: ۵۳۱ اثر به دبیرخانه جشنواره رضوی یزد ارسال شد.
کد خبر: ۸۵۴۰۸۰۸
|
۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: علی غیاثی ندوشن در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد اظهار داشت: مهمترین افتخار ما این است که یکی از ائمه معصومین(ع) میهمان ایرانیان هستند.

وی با اشاره به اینکه وقتی مردم ایران با مشکلی مواجه می‌شوند، به امام رضا(ع) پناه می‌برند، خاطرنشان کرد: حدود 10 سال پیش سه استان قم، یزد و خراسان رضوی جشنواره رضوی را کلید زدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد ‌استان یزد افزود: استان یزد با توجه به قابلیت‌ها و ظرفیت‌هایی که داشت، در آن زمان میزبان جشنواره خوشنویسی رضوی بود.

غیاثی‌ندوشن با اشاره به اینکه جشنواره خوشنویسی رضوی چندین دوره در یزد برگزار شد، گفت: پس از چند دوره جابجایی انجام شد و برای تنوع در کارها، جشنواره فیلم به یزد و جشنواره خوشنویسی به خراسان رضوی داده شد.

وی با اشاره به سابقه 10 ساله جشنواره رضوی در یزد، گفت: امسال ما دهمین دوره جشنواره مستند و فیلم کوتاه رضوی یزد به صورت کشوری و سومین دوره آن را به صورت استانی داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد: هر دو دوره بسیار خوب بود و با توجه به روند تکاملی و رشدی که در این جشنواره وجود دارد، سال دوم آن در یزد بهتر از سال اول برگزار شد.

غیاثی‌ندوشن با اشاره به اینکه در دین اسلام تاکید فراوانی نسبت به تغییر شده، افزود: جشنواره امسال نسبت به سال‌های قبل، بر اساس اطلاعاتی که گرفته شده روند رو‌به‌رشدی داشته است.

وی با اشاره به کیفیت مناسب فیلم های ارسال شده، خاطرنشان کرد: مجموعا 531 فیلم به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که در دو بخش داستانی و مستند بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد ‌استان یزد در ارتباط با تعداد فیلم‌های بخش داستانی، گفت: در بخش اصلی داستانی تعداد 51 فیلم و در بخش سبک زندگی و مسائل خانواده، 308 فیلم به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

غیاثی‌ندوشن افزود: در بخش مستند هم فیلم‌های بخش اصلی 55 فیلم و فیلم‌های سبک زندگی و خانواده این بخش 117 فیلم بوده است.

وی تعداد فیلم‌های سال گذشته را 308 فیلم دانست و ادامه داد: به ‌لحاظ تعداد فیلم، امسال نسبت به سال قبل رشد 73 درصدی داشتیم که این افزایش به دلیل تلاش‌هایی است که در دبیرخانه جشنواره صورت گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد ‌استان یزد افزود: فیلم‌های رسیده به دبیرخانه جشنواره از 26 استان بوده که نشان‌دهنده گستردگی و توزیع آثار در کشور است.

غیاثی‌ندوشن ادامه داد: بیشترین فیلم‌ها از تهران 135، یزد 65، خراسان رضوی 40، اصفهان 37، مازندران 32 و سیستان و بلوچستان با 29 فیلم به دبیرخانه ارسال شده است.

وی در ارتباط با کیفیت آثار، گفت: کیفیت فیلم‌ها برای دبیرخانه جشنواره از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و هم در زمینه ارتباط فیلم‌ها با موضوع جشنواره و هم کیفیت ساخت آن مورد توجه داوران و هیئت انتخاب قرار می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد ‌استان یزد ادامه داد: یکی از کارهایی که امسال به پیشنهاد دبیرخانه جشنواره ارائه شد، طرح هشت قدم تا جشنواره بود و در قدم اول فیلم "با دیگران"، برداشته شد و قدم دوم هم با پخش فیلم "آتلاین" انجام می شود.

غیاثی‌ندوشن افزود: پخش چند فیلم کوتاه، کارگاه‌های آموزشی تصویربرداری، تدوین، تدوین و کارگردانی 5 قدم دیگر این جشنواره را تشکیل می‌دهند.

وی عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده، قرار است که سازمان‌های داخل استان از جمله شهرداری، شورای شهر و صدا و سیما در این جشنواره همکاری و مشارکت می‌کنند.

غیاثی‌ندوشن خاطرنشان کرد: با توجه به کیفیت آثار ارائه شده در این جشنواره، به نظر می‌رسد از سال آینده امکان برگزاری جشنواره فیلم و مستند کوتاه رضوی یزد به صورت بین‌المللی وجود دارد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار