خبرهای داغ:
در روز عفاف و حجاب با اهداي شاخه‌هاي گل از دانشجويان باحجاب دانشگاه آزاد اسلامي واحد همدان تجليل شد.
کد خبر: ۸۵۴۰۷۸۷
|
۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي همدان روز گذشته با ورود به ساختمان دانشكده علوم انساني با جمعي از مسئولان دانشگاه مواجه مي‌شدند كه در روز عفاف و حجاب به دانشجويان شاخه‌هاي گل را اهدا مي‌كردند.

بعضي از دانشجويان با تعجب شاخه‌هاي گل را مي‌گرفتند و بعضي ديگر بسيار خوشحال مي‌شدند از اينكه پوشش اسلامي آنها مورد تقدير قرار گرفته و از آنها به دليل رعايت حجاب و عفاف قدرداني شده است.

همراه شاخه‌هاي گل كارت‌هايي با مضامين مرتبط با روز عفاف و حجاب نيز به دانشجويان داده مي‌شد. روي هر كدام از اين كارت‌ها جملات زيبايي نوشته شده بود مانند «چادر من تاج بندگي من است، سند زهرايي بودنم را امضا مي‌كند»، «طعنه‌ها دلسردت نكند بانو»، «اين قانون طبيعت است گلي كه در پناه خارهايش نباشد زودتر پرپر شود» و...

در این روز همه دانشجويان با لبخند از ورودي دانشگاه مي‌گذشتند و سر كلاس‌هاي خود مي‌رفتند.

بعد از آن مسئولان دانشگاه به همراه چند تن از اساتيد در كلاس‌هاي دانشگاه حاضر شدند و با اهداي لوح و كارت هديه به دانشجويان محجبه از آنها تجليل و قدرداني كردند.

معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه آزاد اسلامي واحد همدان در حاشيه برپايي اين مراسم گفت: اين حركت ابتكاري براي دومين بار است كه در دانشگاه آزاد اسلامی همدان صورت مي‌گيرد و به جاي تذكر به دانشجويان بدحجاب، با اهداي شاخه‌هاي گل از دانشجويان محجبه تقدير مي‌شود تا توجه به مسأله عفاف و حجاب با رويكردي متفاوت انجام گيرد.

علي طاهري با بيان اينكه سال گذشته اين حركت براي اولين بار از بين تمامي دانشگاه‌هاي استان در دانشگاه آزاد اسلامی همدان اجرا شد و بازخوردهاي مثبتي نيز به همراه داشت، ادامه داد: سعي شده با رويكرد فرهنگي و نگاهي مثبت به اين موضوع پرداخته شود تا انگيزه‌اي در ميان دانشجويان براي رعايت حجاب و عفاف ايجاد شود و اين حركت در ساير دانشگاه‌ها و ادارات نيز گسترش پيدا كند.

وي اضافه كرد: اميدواريم با تشويق افراد باحجاب و ايجاد فضايي بيشتر براي حضور اين افراد بتوانيم چنين فضايي را بر ساير شرايط در دانشگاه غلبه دهيم.

عضو هيأت علمي دانشگاه آزاد اسلامي همدان نيز در گفت: بايد از هر گونه ابزاري براي جذب و كشاندن افكار جوانان به سمت ارزش‌هاي اسلامي استفاده كرد و اين حركت نيز مي‌تواند عاملي مؤثر در جذب دانشجويان به مسأله عفاف و حجاب باشد.

سيد علي‌اكبر فاميل‌روحاني با بيان اينكه دانشجويان انتظار مواجه شدن با چنين حركتي را ندارند، ادامه داد: اين كار مي‌تواند زمينه‌ساز نوعي تحول در آنها باشد به ويژه كساني كه حجاب اسلامي را به طور كامل رعايت نمي‌كنند و يا پوشش نامناسبي دارند.

وي افزود: آنها با گرفتن شاخه گل متوجه مي‌شوند بايد نكاتي را براي حفظ خودشان در برابر نگاه‌هاي بيگانه رعايت كنند و اين كار قطعاً اثر معنوي بالايي دارد و بيشتر از تذكر و بحث زباني كه ممكن است بازخورد منفي داشته باشد بر جوانان تأثير مي‌گذارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات