همزمان با هفته بهزیستی ساختمان مرکز خدمات اورژانس اجتماعی اداره بهزیستی شهرستان دهلران افتتاح شد .
کد خبر: ۸۵۴۰۷۸۵
|
۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج; مرکز خدمات اورژانس اجتماعی اداره بهزیستی شهرستان دهلران با حضور معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان، امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان افتتاح گردید .

براساس این گزارش؛ احمد رحمی رییس اداره بهزیستی شهرستان دهلران در گفتگویی با خبرنگار ما اظهار کرد: مرکز خدمات اورژانس اجتماعی در زمینی به مساحت 317 متر مربع و با اعتباری بالغ بر 640 میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی شهرستان راه اندازی شد .

وی با تشریح وظایف این اورژانس اجتماعی افزود: مداخله در بحران های فردی، اجتماعی و خانوادگی شامل همسر آزاری، کودک آزاری، خودکشی، مشاوره خانواده و ساماندهی متکدیان و همچنین زنان و کودکان آسیب دیده اجتماعی و خیابانی از جمله وظایف این اورژانس اجتماعی می باشد .

رییس اداره بهزیستی شهرستان دهلران با اشاره به عمده فعالیت های روزانه اورژانس اجتماعی تصریح کرد: روزانه یک تیم سیار با استفاده از خودرو مناسب سازی شده در سطح محلات طی جدول زمانبندی شده استقرار می یابد که به همراه این خودرو کادر روانشناس و مددکار اجتماعی آماده ارائه خدمات به مراجعین خود می باشد .

وی با بیان اینکه ماهانه بصورت میانگین 60 نفر با خط تلفن 123 تماس می گیرند، گفت: خط تلفن 123 به صورت روزانه آماده ارائه خدمات مشاوره ای و روانشناسی به شهروندان می باشد و افرادی که به این مراکز مراجعه می کنند لزومأ تحت حمایت بهزیستی نیستند ولی بعنوان اقشار آسیب دیده از خدمات این مراکز بهره مند می شوند .

رحمی با اشاره به اینکه از دیگر فعالیت های این اورژانس مداخله در بحران های اجتماعی و خانوادگی می باشد خاطر نشان کرد: در مواردی که خطر جانی افراد آسیب دیده را تهدید می نماید و یا آسیب در شکل حاد و خطرناک آن می باشد که احتمال صدمه رسیدن به فرد یا خانواده و یا جامعه وجود داشته باشد این مرکز اورژانس با مداخله به موقع نسبت به ساماندهی و نگهداری فرد در مرکز اقدام می کند .

وی عنوان کرد: تشکیل کارگروه فوریت های اجتماعی شهرستان و برقراری تعامل با دستگاه های مرتبط از جمله دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی و دادگستری و ایجاد هماهنگی و همکاری در جهت کاهش آسیب های اجتماعی از عمده ترین وظایف این مرکز می باشد .

رییس بهزیستی دهلران گفت: در مرکز اورژانس خدمات اجتماعی دهلران 5 نفر کارشناس در حوزه مددکاری و خدمات مشاوره ای مشغول به فعالیت و ارائه خدمات هستند .

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی معلولین تحت حمایت بهزیستی در هفته بهزیستی افزود: توزیع سبد غذایی بین 150 نفر از مددجویان و همچنین اجرای طرح ضیافت مهر برای 300 نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد از دیگر برنامه های اداره بهزیستی دهلران در ماه مبارک رمضان می باشد .

رحمی خاطر نشان کرد: تعداد هزار و 500 خانوار و 2 هزار و 300 معلول از تحت حمایت بهزیستی شهرستان دهلران هستند .


ارسال نظرات