مدیر کل روابط عمومی صدا و سیما گفت: بسیاری از مطالب و شایعاتی که درباره رسانه ملی در برخی سایت ها و فضای مجازی منتشر می‌شود، کذب محض است و ما ملزم به پاسخگویی به شایعات فضای مجازی نیستیم.
کد خبر: ۸۵۴۰۷۳۹
|
۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، داوود نعمتی انارکی با بیان این مطلب افزود: به برخی مطالبی و خبرهایی که منتشر می‌شود و منبع مشخصی هم ندارد اصلا نمی توان به عنوان خبر استناد کرد چون از پایه و اساس نادرست است.
وی با اشاره به شایعه تفکیک جنسیتی در رسانه ملی که اخیرا منتشر شده بود و تکذیب شد گفت: در این خصوص اعلام کردیم اصلا مصوبه ای نبوده است و خبر از ابتدا به دروغ در سایت‌ها منتشر شد و بر این باوریم که این نوع مطالب قصدی جزء تخریب اذهان جامعه در خصوص سازمان صدا و سیما ندارد.
نعمتی افزود: توصیه ما این است که رسانه ها از جمله سایت‌ها به انتشار مطالبی که از صحت آن مطمئن نیستند استناد نکنند و با چاپ مطالب کذب اجازه ندهند فعالیت‌ها و تلاش‌هایی که در سازمان صدا و سیما صورت می گیرد زیر سؤال برود.
وی درباره واکنش رسانه ملی و روابط عمومی سازمان صدا و سیما نسبت به این اخبار نادرست گفت: ما به خیلی از مطالب و اخبار کذب پاسخ نمی دهیم چون شایعه ای بیش نیست و برای آن ارزشی قائل نیستیم.
مدیر کل روابط عمومی صدا و سیما افزود: وظیفه ما به عنوان روابط عمومی این است که با انتشار آخرین خبرهای حوزه های برنامه سازی، اطلاع رسانی کنیم و تلاش کنیم اخبار درست رسانه را در قالب بسته های خبری انتشار دهیم و اگر شبهه ای وجود داشت به آن پاسخ دهیم.
نعمتی دور جدید فعالیت های روابط عمومی سازمان را تقویت اطلاع رسانی دانست و گفت: امیدواریم تا به درخواست‌ها و سؤال‌های مرتبط به نحو مقتضی پاسخ دهیم و بر این باوریم تا زمانی که به اطلاعات صحیح دست یابیم، از پاسخگویی عجولانه بپرهیزیم.
وی مطالبی که راجع به سازمان منتشر می شود را به چند دسته تقسیم کرد و ادامه داد: برخی از این مطالب مبتنی بر اصول نقد هستند و فعالیت ها را منصفانه نقد می کنند؛ این مطالب در کنار نقاط ضعف، نقاط قوت را نیز مطرح می کنند و نقد سازنده است و گروه‌های برنامه ساز از این گونه نقدها استقبال می کنند و آن را در برنامه های خود مد نظر قرار می دهند.
مدیرکل روابط عمومی صداوسیما افزود: یک سری از مطالب درباره سازمان منتشر می شود که رویکرد تخریبی دارد و بدون دلیل سازمان را متهم به ندانم کاری می کند که هدفی جزء بی اعتماد سازی ندارد.
نعمتی گفت: این مطالب ناظر بر تفکرات جناحی است و رویکردی تخریبی دارد و ما سعی می کنیم به آن ها بی تفاوت باشیم؛ اینکه در فضای مجازی به ویژه شبکه های اجتماعی مطالبی تخریبی گذاشته می شود و دیدگاه‌هایی نیز مطرح می شود نباید به عنوان منابعی موثق مورد ارزیابی قرار گیرد و پاسخ دادن به آن ها نیز لازم نیست.
وی افزود: تلاش ما بر این است مطالب را به دقت رصد کنیم و آنجا که حس می کنیم حقی ضایع می شود و شبهه ای ایجاد می شود، پاسخ دهیم.
نعمتی ادامه داد: مدیریت سازمان صدا و سیما نگاه مردم را ارج می نهد و بخشی هم با عنوان مدیریت امور مخاطبان داریم که در این بخش دیدگاه‌های مردم درباره برنامه‌ها رصد می شود و ملاک بسیار خوبی برای تصمیم گیری در برنامه سازی‌هاست.
مدیر کل روابط عمومی صدا و سیما در پایان گفت: جریانی رسانه‌ای در روابط عمومی رسانه ملی در ماه‌های اخیر با هدف افزایش حجم اطلاعات و اخبار و از طرفی پاسخگویی به مطالب منتشر شده ایجاد شده است و سعی دارد آخرین اخبار و اطلاعات را به مخاطبان برساند و به تنویر افکار عمومی در پاسخگویی به مطالب کذب بپردازد.
ارسال نظرات