عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با بسیج:
در جامعه ما خشونت بیش از حد غیرقابل قبول برای یک جامعه اسلامی است.
کد خبر: ۸۵۴۰۷۳۸
|
۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸
حسین گروسی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگ و جامعه خبرگزاری بسیج گفت؛ افزایش جمعیت، زندگی شهرنشینی، مصرف بیش از حد مواد مخدر به خصوص شیشه، تغذیه نامناسب، احساس ناامنی، نداشتن حمایت اجتماعی از سوی خانواده، افزایش بیماری‌های روانی ،تنها بخشی ازعوامل  افزایش پرخاشگری در جامعه است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در ادامه گفت ؛ در جامعه ما خشونت بیش از حد غیرقابل قبول برای یک جامعه اسلامی است یکی از دلایل آن این است که خواسته های قشر جوان ما زیاد است و اکثر آنها برآورده نمی شود، مثلا بیکاری و ازدواج نکردن، نداشتن امکانات مناسب ناکام یهای زیادی را در جوانان ایجاد می کند که یکی از مصادیق بزرگ این ناکامی ها اعتیاد است و به طبع آن بروز خشونت .

گروسی گفت؛ یکی از علت‌هایی که برای این آسیب قابل تصور است، وضعیت نامناسب اقتصادی و فشارهای ساختاری بر روی افراد جامعه است.مشکل اصلی اقتصاد ایران بیکاری است و در حال حاضر به دلیل پایین بودن سرمایه‌گذاری در بخش تولید، میزان اشتغال زایی در کشور پایین است آمار نرخ بیکاری جوانان در گروه سنی ۱۷ تا ۳۰ سال را ۳۰ درصد برآورد می‌‌کنند در این محدوده سنی فرد مستعد آن است که ناکامی‌های پی در پی خود را به صورت خشونت بروز دهد.

ایشان در خاتمه اظهار کردند؛ خلاء آموزش‌های مناسب در مقابله با فشارهای روانی باعث شده که هر روز بیش از گذشته شاهد افزایش خشونت و کاهش رفتارهای کنترل شده افراد باشیم. به هرحال آن چه مسلم است حل این آسیب اجتماعی یعنی خشونت در گرو کنترل عوامل به وجود آورنده آن است و این کنترل هم نیازمند یک طرح کلان در زیرساخت ها از جمله نحوه اوقات فراغت ، توسعه ورزش ،افزایش اشتغال و همچنین توسعه اماکن فرهنگی و مذهبی می­باشد.

 

ارسال نظرات