امام جمعه موقت تهران با اشاره به لزوم ارتقای جذابیت‌های نمایشگاه بین‌المللی قرآن برای جذب عموم، گفت: ما باید تلاش کنیم که با روش‌های مختلف فرهنگ قرآنی را به متن زندگی مردم بیاوریم.
کد خبر: ۸۵۴۰۶۹۲
|
۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران و عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری در بازدید از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با تأکید بر اینکه ما باید با هر بهانه‌ای قرآن را به جهان معرفی کنیم، گفت: یکی از راه‌های مطرح کردن قرآن برگزاری این نمایشگاه‌ها است که هر چقدر جذابیت این نمایشگاه‌ها بیشتر شود، اقبال مردم به آن نیز بیشتر شده و اقشار مختلف جامعه با حضور در نمایشگاه از برکات قرآن فیض خواهند برد.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه نفس برپایی نمایشگاه قرآن تجلیل از قرآن است، افزود: ما باید تلاش کنیم که با روش‌های مختلف فرهنگ قرآنی را به متن زندگی مردم بیاوریم.

وی در ادامه با اشاره به لزوم ارتقای جذابیت‌های نمایشگاه قرآن، گفت: باید به سمتی برویم که استقبال عمومی از نمایشگاه بیشتر شود البته تحقق این امر نیاز به کار روانشناسی و جامعه‌شناسی دارد تا ببینیم چه عرصه‌هایی مورد نیاز مردم است.

امام جمعه موقت تهران که از بخش حوزوی نمایشگاه دیدن کرد با اشاره به اینکه پیش از انقلاب اسلامی حوزه علمیه به دلیل کم‌توجهی به قرآن مورد انتقاد بود، اظهار داشت: آن زمان این انتقاد به حوزه وارد بود، اما خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی و در طول 36 سال گذشته حوزه علمیه تحول بسیار شایسته‌ای در حوزه قرآن کریم داشته است به طوری که هم اکنون روزانه بیش از 200 درس تفسیر قرآن در حوزه علمیه داریم.

وی به سرمایه‌های تفسیر قرآن کشورمان اشاره کرد و گفت: آیات عظام صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، سبحانی، جوادی آملی افتخار‌آفرینان حوزه و مذهب شیعه در عرصه تفسیر قرآن کریم هستند که باید قدر آن‌ها را دانست.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه بخش حوزوی نمایشگاه قرآن گویای حضور با نشاط و قوی حوزه علمیه در مورد قرآن و حدیث است، افزود: در این نمایشگاه شاهد تنوع همه محصولات قرآنی بودیم که فقط در بحث تفسیر نبود بلکه در معارف قرآنی به سبک جدید نیز محصولات زیادی ارائه شده است البته نمی‌توان گفت که حق قرآن ادا شده اما می توان گفت در حد توان حرکت آغاز شده است و امیدواریم این حرکت به نتایج ارزشمندی برای جهان اسلام و جهان تشیع ختم شود.

ارسال نظرات