قائم مقام سیما گفت: شبکه چهار باید همانند گذشته در مسیر ارتقاء و اعتلای گفتمان فرهنگی حرکتی مستمر داشته باشد تا فضای جامعه علمی کشور را با نشاط همراه سازد.
کد خبر: ۸۵۴۰۶۸۷
|
۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، آئین تکریم و معارفه مدیران شبکه چهار سیما با حضور مدیران، کارکنان شبکه و برخی استادان دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای جلسه رضا پورحسین قائم مقام معاون سیما ضمن معرفی غلامرضا غلامی به عنوان مدیر جدید شبکه چهار سیما، از تلاش‌ها و خدمات ارزنده تقی رستم‌وندی در طول دوره تصدی وی در این شبکه قدردانی کرد و گفت: مدیریت در شبکه علم و فرهنگ که باید توقعات و انتظارات جامعه علمی کشور را برآورده کند بسیار طاقت فرسا و امری جهادی است، لذا با توجه به حضور چندین ساله غلامی در دانشگاه صداوسیما و اقدامات پژوهشی وی با موضوع رسانه و مخاطبان، امید است گام‌های موثرتری برای موفقیت شبکه برداشته شود.

قائم مقام معاون سیما افزود: نیاز به تولید برنامه های پژوهش محور در شبکه چهار سیما بیش از پیش احساس می‌شود و برای درخشش شبکه فرهیختگان در عرصه‌های علمی و فرهنگی، پژوهش و تلاش مضاعف ضروری است.

پورحسین ادامه داد: شبکه چهار باید همانند گذشته در مسیر ارتقاء و اعتلای گفتمان فرهنگی حرکتی مستمر داشته باشد تا فضای جامعه علمی کشور را با نشاط همراه سازد و این مهم میسر نیست مگر اینکه به میدان تولید برنامه های متناسب با مأموریت شبکه برویم و انعکاس دهنده شایسته‌ای برای فعالیت های علمی و فرهنگی جامعه باشیم.

پورحسین با یادآوری اینکه برنامه تلویزیونی چهره‌های ماندگار در این شبکه به عنوان برنامه‌ای اثرگذار و پرمخاطب محسوب می‌شود، گفت: تولید برنامه‌هایی از این دست در شبکه چهار سیما بیش از پیش احساس می‌شود که امیدوارم تهیه و تولید آنها در دستور کار شبکه قرار گیرد.

قائم‌مقام سیما در ادامه تأکید کرد: در دوره مدیریت جدید شبکه چهار، باید بستر ایجاد کرسی‌های نظریه پردازی و زمینه مناسب برای ارتقای جریان پژوهشی کشور فراهم شود و دانشمندان، نخبگان و استادان مطرح حوزه‌های علمی و فرهنگی بیش از پیش در قاب شبکه چهار سیما حضور داشته باشند.

در ادامه مراسم، غلامی مدیر جدید شبکه چهار سیما ضمن قدردانی از تلاش‌های تقی رستم وندی در طول تصدی ایشان در شبکه چهارگفت: با توجه به جایگاه مهم و حساس این شبکه سطح انتظارات جامعه علمی کشور از شبکه فرهیختگان بسیار بالاست، لذا باید ظرفیت های این شبکه را در بهترین مدل رسانه ای ارتقاء دهیم و از آن به خوبی بهره ببریم.

غلامی توجه به تقویت دیدگاه مخاطبان در حوزه های علمی و اندیشه‌ای را بسیار مهم برشمرد و تاکید کرد: نگاه مخاطبان باید تغییرکند و برای این تغییر باید از رویکرد عاطفی و حسی فاصله بگیریم و رویکرد شناختی و منطقی را جایگزین کنیم.

وی به حضور نخبگان، صاحبان فکر و ایده در شبکه چهار سیما اشاره کرد و افزود: تلاش می‌کنیم فضایی را در شبکه طراحی کنیم که نخبگان و صاحبان فکر و اندیشه درباره مسائل مختلف کشور اظهار نظر نمایند.

در ادامه مراسم رستم وندی از تلاش‌های همکاران و مدیران شبکه 4 در دوران تصدی‌اش بر شبکه قدردانی کرد و یادآور شد آنچه که انجام شده کار جمعی بوده است. وی برای غلامی در پست جدید آرزوی موفقیت کرد.

ارسال نظرات