حمیدرضا
جانشین فرمانده سپاه ناحیه ایوان/
عارف یاسمی گفت: حجاب همانند صدفی است که از مروارید نگهداری می کند.
کد خبر: ۸۵۴۰۶۸۶
|
۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ عارف یاسمی در گفت و گوی اختصاصی خود با خبرنگار ما در پاسخ به سوال چرا باید حجاب رعایت شود اظهار کرد: به استناد آیه 7 سوره اعراف که می فرمایید: انگاه که آدم و حوا از آن درخت چشیدند عورتهایشان پدیدار گشت و در پی گرد آوری برگهای بهشت برا پوشاندن خود برآمدند.

وی در ادامه بیان کرد: این آیات به صراحت ادعا می کند که حجاب و عفاف امری خطیری است و انسانها از هما ن آغاز خلقت از عریان بودن بیزار بوده و همیشه در پی حجاب وپوشش بر آمدند .

یاسمی عنوان کرد: حجاب امری ظاهری و معنو ی است ولی عفاف صرفا امری درونی و معنوی است که هردو این مقوله ها ملزم هم هستند یعنی هر کس که از درون پاک تر و عفیف تر باشد بیشتر به حجاب و پوشش مقید خواهد بود.

سرهنگ پاسدار عارف یاسمی افزود: متقابلا هرکس که از پوشش و حجاب خویش خوب حفاظت کند به عفاف و حجاب خود کمک کرده است یعنی به عبارتی حجاب مانند صدفی است که از مروارید عفاف و پاکدامنی پاسداری می کند.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه ایوان تصریح کرد: نکته قابل تحمل در خصوص عفاف و حجاب این است که عفاف و حجاب نه تنها برای انسانها محدودیت نمی آورد بلکه با حفظ شخصیت و کرامت و مصونیت آنان (زنان)زمینه های حضور فعال و رشد و بالندگی در مسیر صحیح را برای آنها در اجتماع فراهم می سازد.

وی افزود: رعایت حریم حجاب ، جامعه را از آلودگی و ناپاکی پاک می دارد و به ارتقاء بهداشت روانی، فردی اجتماعی جامعه کمک خواهد کرد و هرگونه تحرک و فعالیت در کانون خانواده و اجتماع را رنگ و بوی معنویت، قداست و احترام متقابل خواهد بخشید.

سرهنگ عارف یاسمی در آخر گفت: عفاف و حجاب تنها اختصاص به زن ندارد بلکه مردان نیز باید پاکدامنی و پوشش داشته باشند ولی از آنجایی که زن نماد زیبایی در خلقت و شاهکار آفرینش است این امر متوجه آنان است.


ارسال نظرات
آخرین اخبار