رئیس ستاد پروژه مهر وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره ثبت‌نام ۸ میلیون و ۳۳۹ هزار و ۸۶۳ نفر در مدارس گفت: در سال تحصیلی جدید به دلیل نبود پایه اول در دوره متوسطه دوم جمعیت دانش‌آموزی این دوره یک میلیون نفر کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۸۵۴۰۶۷۷
|
۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی زرافشان  در پاسخ به این پرسش که تاکنون چه تعداد دانش‌آموز در مدارس ثبت‌نام کردند؟ اظهار کرد:‌ سامانه ثبت‌نام دانش‌آموزان از اول خرداد فعال شده است و دانش‌آموزان دوره ابتدایی در خرداد موفق به ثبت‌نام شدند چرا که امتحانات آنها زودتر به پایان رسیده بود. همچنین دانش‌آموزان کلاس اولی باید برای ثبت‌نام اولیه به مدارس مراجعه کنند و بعد از دریافت اطلاعات آنها توسط مدرسه به پایگاه‌های سنجش سلامت هدایت می‌شوند.

وی افزود:‌ بر اساس آخرین آمار تا 20 تیر ماه، مشخصات 8 میلیون و 339 هزار و 863 نفر در سامانه ثبت شده است که از این تعداد 5 میلیون و 973 هزار و 572 نفر دانش‌آموز دوره ابتدایی هستند. در مقایسه با سال گذشته حدود یک میلیون نفر از مجموعه 7 میلیون نفری دانش‌آموزان دوره ابتدایی هنوز ثبت‌نام نکردند اما باید توجه داشت که بخشی از دانش‌آموزان دوره ابتدایی، به کلاس اول می‌روند و باید به تدریج به پایگاه‌های سنجش مراجعه کنند که پس از طی این مرحله،‌ ثبت‌نام آنها در سامانه قطعی خواهد شد.

** کاهش یک میلیون نفری جمعیت دانش‌آموزی در دوره متوسطه دوم

رئیس ستاد پروژه مهر وزارت آموزش و پرورش ادامه داد:‌ در دوره متوسطه اول یک میلیون و 623 هزار و 200 نفر ثبت‌نام کردند. همچنین در دوره متوسطه دوم نیز 714 هزار و 934 نفر ثبت‌نام کردند. در سال تحصیلی جدید پایه اول دوره متوسطه دوم را نداریم بنابراین جمعیت دانش‌آموزی یک میلیون نفر کاهش یافته است و به حدود 2 میلیون و 500 هزار نفر می‌رسد.

زرافشان بیان کرد:‌ علت کم بودن ثبت‌نام در دوره متوسطه دوم به این دلیل است که در سال تحصیلی جدید در پایه اول دوره متوسطه دوم دانش‌آموز نداریم، همچنین دانش‌آموزان پایه اول باید هدایت تحصیلی شوند و به شاخه‌ها و رشته‌ها هدایت شوند که این روند ممکن است جابه جایی مدرسه را به همراه داشته باشد. بنابراین 40 درصد دانش‌آموزان دوره متوسطه باید به شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش بروند که مدرسه آنها نیز تغییر می‌کند، از سوی دیگر ممکن است دانش‌آموز رشته‌ای را انتخاب کند که در دبیرستان محل تحصیلش موجود نیست بنابراین باید مدرسه را تغییر دهد.

وی با اشاره به اینکه در مجموع، روند ثبت‌نام‌ها در مقایسه با سال گذشته شرایط مناسبی دارد، گفت: در دوره ابتدایی و متوسطه اول ثبت‌نام‌ قابل قبولی انجام شده است. مطابق با دستورالعمل ثبت‌نام از مدیران مدارس درخواست کردیم تا ثبت‌نام دانش‌آموزان میان پایه بدون حضور اولیاء و توسط مدرسه انجام شود به گونه‌ای که تا پایان تیر اکثر ثبت‌نام‌ها انجام شده باشد.

رئیس ستاد پروژه مهر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه فرصت ثبت‌نام در مدارس تا پایان تیر است، خاطرنشان کرد: بعد از تیر ماه ممکن است به دلیل جابه جایی محل سکونت برخی از دانش‌آموزان، روند ثبت‌نام ادامه یابد. سال گذشته اکثر ثبت‌نام‌ها در تیر ماه انجام شد اما در شروع سال تحصیلی نیز به دلیل جابه‌جایی‌های اتفاق افتاده، ثبت‌نام‌هایی را داشتیم.

ارسال نظرات