فدراسيون تيراندازي و چالشي به نام «واريز نشدن به موقع بودجه»
بحران بي‌پولي يك بار ديگر اعزام تيم‌ملي تيراندازي را به يكي از مسابقات كسب سهميه المپيك در هاله‌اي از ابهام قرار داد.
کد خبر: ۸۵۴۰۶۶۶
|
۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، بحران بي‌پولي يك بار ديگر اعزام تيم‌ملي تيراندازي را به يكي از مسابقات كسب سهميه المپيك در هاله‌اي از ابهام قرار داد. گويا قرار نيست مسئولان وزارت ورزش و جوانان فكري به حال فدراسيون تيراندازي كنند. ماه‌هاست كه رئيس اين فدراسيون از بي‌توجهي‌ها و واريز نشدن بودجه مصوب گلايه مي‌كند اما به نظر مي‌رسد موفقيت تيراندازان ايراني و آينده آنها براي حضور در المپيك 2016 اهميتي براي وزارتخانه ورزش ندارد.

  منتظر اردوي تمريني نباشيد

نتايج درخشان تيم‌ملي تيراندازي كشورمان در تورنمنت‌هاي معتبر موجب شده تا اين رشته در هر دو بخش بانوان و آقايان حسابي مورد توجه قرار بگيرد. در عين حال انتظارات از تيراندازان ملي‌پوش نيز بالا رفته است. حضور موفق آنها در بازي‌هاي آسيايي و درخشش الهه احمدي در المپيك لندن مسئولان فدراسيون را بر آن داشت تا با برنامه‌ريزي دقيق شانس ملي‌پوشان را به حداكثر برساند. با اين حال مشكلات مالي تا به امروز مانع از عملي شدن اين برنامه‌ريزي‌ها شده است. در شرايطي كه قرار بود هفته آينده اردونشينان به يك اردوي تمريني در هانوفر آلمان اعزام شوند، مهدي هاشمي از احتمال لغو اين سفر خبر داده است. رئيس فدراسيون تيراندازي با تأييد اين خبر گفت: «اين سفر هنوز لغو نشده اما در صورتي كه ظرف يكي، دو روز آينده بودجه لازم تأمين نشود قطعاً اين سفر لغو خواهد شد.» 

  2/5 ميليارد مي‌خواهيم

هاشمي در پاسخ به اين سؤال كه اعتبار لازم براي حل بحران مالي فدراسيون چقدر است اظهار داشت: «حداقل به دو و نيم ميليارد تومان براي اعزام به هانوفر و دو مسابقه ديگري كه در پيش است، نياز داريم. اين در حالي است كه مسئولان قول مساعد براي حل اين مشكل را داده‌اند و حتي دستور پرداخت بودجه هم صادر شده ولي نمي‌دانم چرا اين دستور اجرايي نشده است.» رئيس فدراسيون تيراندازي تأخير در پرداخت اعتبارات را به ضرر ملي‌پوشان اين رشته عنوان كرد: «اميدوارم مسئولان در پرداخت بودجه مورد نياز به موقع عمل كنند چراكه تأخير در اين موضوع به معناي از دست دادن فرصت‌هاست. اعزام به مسابقات كسب سهميه ديگر براي ما تكرار نخواهد شد و در واقع اين فرصت‌سوزي‌ها به ضرر ورزش كشور تمامي مي‌شود.» مهدي هاشمي همچنين به اولويت‌بندي غيرمنطقي رشته‌هاي ورزشي اشاره كرد: «در مجموع ورزش ايران اولويت‌بندي‌هاي خاصي براي خود دارد و توجه مسئولان براساس اين اولويت‌بندي‌ها انجام مي‌شود. در صورتي كه تيراندازي جزو يكي از رشته‌هاي پايه و پرمدال به حساب مي‌آيد اما توجه لازم به اين رشته نمي‌شود. بدون شك اين سهل‌انگاري‌ها در نتيجه تيراندازان در المپيك تأثيرگذار خواهد بود. در سال حساس قبل از المپيك و تا به امروز كمتر از ۲۰ درصد بودجه گرفته‌ايم. ما تنها دو رقابت تيراندازي كسب سهميه داريم و در مجموع چهار اعزام داريم كه اميدواريم با حمايت مسئولان و تأمين بودجه بتوانيم با نفرات كامل به اين رقابت‌ها اعزام شويم و سهميه المپيك كسب كنيم.»

  اين اولين بار نيست

متأسفانه تيراندازان ايراني در ماه‌هاي اخير و با توجه به بي‌مهري‌هاي صورت گرفته بارها با معضل لغو اردوها مواجه شده‌اند. اين اولين بار نيست كه اردونشينان با خبر عدم اعزام به اردو يا مسابقات مواجه مي‌شوند. اسفند‌ماه سال گذشته و در حالي كه بسياري از مسئولان به فكر گذراندن تعطيلات عيد نوروز بودند خبر لغو سفر تيم‌ملي تيراندازي اهداف پروازي به مسابقات جهاني و كسب سهميه المپيك كه در امارات برگزار شد شوك بزرگي به ملي‌پوشان باانگيزه وارد كرد. علت لغو اين سفر هم همانند گذشته عدم تأمين اعتبارات عنوان شد؛ چالشي كه بعيد است به اين زودي‌ها دست سر از فدراسيون تيراندازي بردارد.  در روزهاي آغازين سال 94 تيم‌ملي تيراندازي به تورنمنت آلمان رفت و اتفاقا نتيجه خوبي هم كسب كرد. الهه احمدي و نجمه خدمتي در اين مسابقات به ترتيب مدال طلا و نقره گرفتند. با اين حال تنها چند روز بعد در شرايطي كه تيراندازان خود را براي رفتن به كره‌جنوبي آماده مي‌كردند خبر لغو اين اردو شوك دوباره‌اي به آنها وارد كرد. اين در حالي است كه اين سفر در نهايت انجام شد اما نبايد فراموش كرد كه تيراندازي ايران در چند ماه گذشته چگونه با بي‌پولي دست و پنجه نرم كرده است. 

  بانوان را فراموش نكنيد

نايب‌رئيس بانوان فدراسيون تيراندازي از مسئولان خواست تا ملي‌پوشان بانوي اين رشته را فراموش نكنند. لازلو سرمربي تيم‌ملي صراحتاً عنوان كرده در صورت عدم اعزام به اردوي هانوفر نبايد از تيراندازان ايراني انتظار در خشش در مسابقات جهاني آذربايجان را داشت. طاهره علي‌آبادي در گفت‌و‌گو با نسيم با اشاره به اين اظهارنظر گفت: «لازلو سرمربي تيم‌ملي هستند و مسئوليت اصلي كار متوجه ايشان است. صحبت‌هايي كه مي‌كند به نفع تيم است. 50 درصد نتايج به دليل شرايط فني و 50 درصد ديگر با توجه به شرايط فدراسيون است كه در حال حاضر مشكلي نداريم. تيم تيراندازي فقط تا آبان‌ماه فرصت حضور در مسابقات المپيك را دارد و من و مسئولان فدراسيون با كميته ملي المپيك مذاكره مي‌كنيم تا مشكلاتي را كه داريم برطرف كنيم. مسئولان بايد كمك و نگاه ويژه‌اي به ورزشكاران اين تيم داشته باشند، چون هم‌اكنون به كمك‌شان نياز داريم و دوست داريم ورزشكاران احساس كمبود نكنند.»
ارسال نظرات