ارزانترین ویزیت‌‌های جهان در ایران اما با پایین‌ترین استاندارد

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به پایین بودن استانداردهای ویزیت پزشکی در ایران گفت: ارزانترین ویزیت‌های پزشکان جهان در ایران است، به همین دلیل هزینه یک تزریق سُرم در کشورمان از حق ویزیت بیشتر می‌شود.
کد خبر: ۸۵۴۰۶۱۶
|
۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج ویزیت به مقوله ای از گرفتن شرح حال پزشکان از بیماران گفته می‌شود که براساس نوع ویزیت و مکان آن هزینه‌های متعددی نیز در بر دارد به نوعی که محمد جهانگیری معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی کشور درباره برخی مشکلات مردم در زمینه ویزیت‌ها علی الخصوص ویزیت دوم به تسنیم عنوان کرد: ما درباره ویزیت دوم ضوابطی را ارائه کردیم ولی هنوز این مبحث در حال بررسی بیشتر است.

وی با بیان اینکه 6 نوع ویزیت در ایران وجود دارد، گفت: با این وجود ارزانترین ویزیت‌های پزشکان در منطقه و حتی در جهان مربوط به ایران است، البته هنوز تحقیقات جامعی درباره ویزیت‌های کشورهای جهان صورت نپذیرفته است ولی حداقل می‌توان با آمار و اسناد عنوان کرد که ویزیت‌های پزشکان ایرانی از ارزانترین ویزیت‌ها در دیگر کشورها است.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی کشور ادامه داد: بنابراین هنوز نتوانستیم به مرحله واقعی شدن تعرفه‌های ویزیت‌ پزشکان دست یابیم کما اینکه در بحث تعرفه‌های خدمات پزشکی به صورت سرپایی به مرحله واقعی شدن تعرفه‌ها نزدیک شدیم.

جهانگیری با صحه گذاشتن به این مسئله که در غالب مواقع هزینه خدمات سرپایی همچون سُرم تراپی بیشتر از ویزیت می‌شود، به پایین بودن استانداردهای ویزیت در ایران اشاره کرد و افزود: همین مسئله باعث شده است که هزینه خدمات سرپایی همچون سرم تراپی از یک ویزیت بیشتر شود زیرا مقدار تعرفه ویزیت واقعی نیست در حالیکه در دیگر کشورهای دنیا این مسئله کاملاً معکوس است.

وی در توضیح بیشتر نسبت به اینکه چطور می‌شود یک سُرم تراپی 14 هزار تومان هزینه داشته باشد ولی یک ویزیت در مرکز درمانی با دفترچه تامین اجتماعی 10 هزار تومان شود، عنوان کرد: اول اینکه زمان یک ویزیت نسبت به سُرم تراپی کمتر است مثلاً یک ویزیت چند دقیقه زمان می‌برد ولی سُرم تراپی تا یک ساعت و بیشتر نیز زمانبر است، از طرفی دیگر مسئولیت سُرم تراپی نیز با پزشک و پرستار است و باید ریسک رگ گیری و مابقی خدمات سُرم تراپی را نیز در نظر گرفت.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی کشور در پایان علت اصلی بالا بودن هزینه‌های سرپایی مانند سُرم تراپی را نسبت به ویزیت پزشکان را در همان استاندارد نبودن تعرفه‌های ویزیت عنوان کرد.

ارسال نظرات