چطور همه ما درگیر مد و مدگرایی شده ایم و لباس هایی که هیچ شباهتی به عقایدمان و باورهایمان و به الگویی که همیشه ار آن دم می زنیم یعنی فاطمه مرضیه سلام الله علیها ندارد .
کد خبر: ۸۵۴۰۵۸۸
|
۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ 21 تیرماه در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران بعنوان روز حجاب و عفاف نامگذاری شده است و به این بهانه با مراجعه به آیات شریفه قرآن کریم، نگاهی کوتاه به مقوله حجاب می اندازیم...

«وَقُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَیَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُیُوبِهِنَّ وَلَا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ... وَلَا یَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیُعْلَمَ مَا یُخْفِینَ مِن زِینَتِهِنَّ وَتُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَمِیعًا أَیُّهَا الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ» آیه مبارکه 31 سوره شریفه نور

و به زنان با ایمان بگو چشم‌های خود را (از نگاه هوس‏آلود) فروگیرند، و دامان خویش را حفظ کنند و زینت خود را- جز آن مقدار که نمایان است- آشکار ننمایند و (اطراف) روسری‏های خود را بر سینه خود افکنند (تا گردن و سینه با آن پوشانده شود)، و زینت خود را آشکار نسازند مگر برای شوهرانشان، یا پدرانشان ... .

دلم بی قرار است و پر آشوب و قلم در دستانم بی تاب نوشتن است.

وجودم را تلاطمی از یک اتفاق در بر گرفته است و قلم دستانم در پی نوشتن آن مطلب و خالی کردن وجودش از این تلاطمی که دغدغه درونش شده است . این اتفاق که نه اکنون بلکه سالهاست گریبان حیات دنیوی و اخروی ما را فراگرفته است و آنقدر لقلقه ی زبان شده است که برای همه ی ما نامی آشنا دارد؛ ولی افسوس بسیار، که بسیار نوشته ایم و گفته ایم ولی هنوز گویا باور نکرده ایم که این اتفاق مانند زلزله ای است که زندگی و عقاید ما را نشانه گرفته است و امنیت اخلاقی پسران و دختران ما را تحت الشعاع قرار داده است .

نمی دانم چطور می شود که اینگونه ساده از این مسئله عبور می کنیم بی آنکه بدانیم چگونه هر لحظه با هر بی حجابی و بی حیایی خودمان، سیلی به امام زمان روزگار خود می زنیم . نمی دانم چرا باید جامعه من به جایی برسد که دیگران حتی برای لباسمان هم تصمیم بگیرند و تبصره بدهند و عمل کنند ولی خودمان نه ...

چطور همه ما درگیر مد و مدگرایی شده ایم و لباس هایی که هیچ شباهتی به عقایدمان و باورهایمان و به الگویی که همیشه ار آن دم می زنیم یعنی فاطمه مرضیه سلام الله علیها ندارد .

نمی دانم چرا با وجود اخطارهای مکرر ولی امرمان از جنگ نرم، هنوز اهمیت آن برایمان روشن نشده است و باور نکرده ایم که مورد آماج حمله ها و دسیسه های دشمن قرارگرفته ایم . مگر نشنیده ایم فتوای یهود را برای نابودی اسلام که گفته اند آن چنان بد حجابی و بی حیایی و شهوت را در میانشان گسترش دهید تا زنانشان، مرد و مردانشان، زن شوند.

نمی دانم چگونه می شود که اینگونه از این مسئله ساده می گذریم . نمی دانم آیا خدایمان هم ساده می گذرد. کاش این مسئله که دغدغه خیلی ازماست روزی شروع کننده حرکتی از جانب همه ی ما باشد برای حفظ باورهایی که می خواهیم برای نسل های بعدی ما نیز درست و صحیح بماند.

زینب بابامیر از فارسان

ارسال نظرات