کارشناس برجسته مسائل سیاسی استان یزد:

خوش بین نبودن رهبر معظم انقلاب به مذاکرات با زیاده خواهی های آمریکائیها تعبیر شد/ «توجه به درون»تنها راه حل مشکلات اساسی کشور

کارشناس برجسته مسائل سیاسی استان یزد گفت: خوش بین نبودن به مذاکره و آمریکایی‌ها که رهبرمعظم انقلاب بارها بر آن تاکید کردند با این زیاده‌خواهی‌ها تایید شد و آمریکا با روحیه سلطه گری خود مانع از دستیابی به توافق جامع شده و مرگ مغزی توافق را رقم زد.
کد خبر: ۸۵۴۰۵۷۴
|
۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، کارشناس برجسته مسائل سیاسی استان یزد با اشاره به دبه جدید آمریکایی‌ها در آستانه توافق نهایی گفت: این مواضع متناقض آمریکا و تغییر موضع آن ها از همان ابتدا قابل پیش بینی بود و در ارزیابی آن می‌توان چندعلت را نام برد:

فشارهای لابی صهیونیست و دیگر شرکای مرتجع منطقه‌ای آمریکا نظیر عربستان در خصوص لزوم فشار بیشتر به ایران و یا حتی شکست مذاکرات؛  کشورهایی نظیر عربستان و اسرائیل از توافق هسته ای بیم دارند و آن را مقدمه‌ای برای کم توجهی آمریکا به آن کشورها دانسته و از طرف دیگر این کشورها این توافق را تقویت کننده قدرت جهموری اسلامی ایران می دانند و از همین رو خود را به تکاپو انداخته اند تا به هر طریقی مانع از شکل‌گیری توافق شوند.

 غلامحسین دشتی افزود: عامل دیگری که می‌توان درعلت یابی زیاده‌خواهی‌های آمریکا در روزهای پایانی مذاکرات نام برد تلاش آمریکا برای جلب رضایت متحدین منطقه‌ای خود است؛ چرا که می‌خواهد با سخت گیری بیشتر بر ایران، شرکای منطقه‌ای خود را مجاب کند که تا آستانه توافق از فشارهای خود نکاسته است.

دشتی با اشاره به این مطلب که زیاده خواهی در رفتار آمریکائی ها  نهفته و نهادینه شده  و از این رو ذات امپریالیستی آمریکا باعث می‌شود که در هر لحظه تغییر موضع دهدگفت:  این خصلت ها است که موجبات بی اعتباری آمریکا را فراهم آورده  و اکنون اکثر کشورها و ملت ها به این خوی سلطه گر و بی اعتبار آمریکا پی برده‌اند.

این کارشناس مسائل سیاسی استان، با تاکید بر نیاز شدید آمریکا به مذاکره اظهار داشت: در صورتی که به علت زیاده خواهی آمریکایی‌ها، مذاکرات شکست بخورد جمهوری اسلامی ایران با شدت و اراده بیش از پیش برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای خود را دنبال کرده و قطعآًهمه پلمپ‌ها و محدودیت‌ها کنار خواهد رفت.

وی در ادمه تاکید کرد: مسلماً مذاکرات و شرایط آن در آینده برای آمریکا سخت‌تر خواهد شد وشاید آمریکا فرصت طلایی رسیدن به توافق را  برای همیشه از دست  داده و متحمل تمام تبعات آن برای سالیان متمادی خواهد شد. 

معاون سابق سیاسی امنیتی استاندار یزد در ادامه تصریح کرد: شکست مذاکرات هسته‌ای خاورمیانه و روابط مابین غرب و منطقه را دچار ابهام و پیچیدگی خواهد کرد و آمریکا که اکنون حضور مستمر خود در منطقه را کمرنگ کرده و استراتژی جنگ های نیابتی را دنبال می کند با این شکست باید در استراتژی‌های کلان خود تجدید نظرکرده و همین عامل موجب فرورفتن آمریکا در گرداب خاورمیانه خواهد شد.

دشتی با اشاره به حماسه مردم روزه‌ دار کشورهای اسلامی در حمایت از آرمان فلسطین در روز جهانی قدس عنوان کرد: استراتژی جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب آسیا و تمام جهان صلح توأم با آشتی و همکاری بوده  و در این میان رژیم صهیونیستی مستثنی است چرا که ملت ایران و جهان به تاسی از رهبر کبیر انقلاب اسلامی در جمعه آخر ماه رمضان به خیابان‌ها آمده و حمایت خود را از آرمان فلسطین اعلام و این خود حامل پیامی به طرف مقابل در مذاکرات بوده که چه توافق انجام شود و چه نشود اسرائیل هر روز ناامن تر خواهد شد.

وی اضافه کرد: مذاکرات هسته‌ای تاثیری بر استراتژی‌های کلان جمهوری اسلامی ایران نخواهد داشت و توافق یا شکست مذاکرات، کشور را از مشکلات اساسی رها نخواهد کرد.

این فعال سیاسی استان تاکید کرد: چاره کار در توجه به درون نهفته بوده و تاکید جمهوری اسلامی ایران مبنی برعدم ترک میزمذاکره  و زیاده خواهی مکررآمریکا سبب شده تا کشورهای جهان و افکار عمومی دنیا و حتی سردمداران اروپایی به این واقعیت پی ببرد که ایران اراده تعامل در خصوص مسئله هسته‌ای را دارد و این زیاده‌خواهی های بی حد و حصر آمریکا است که موجبات شکست مذاکرات را رقم زده است.

غلامحسین دشتی در پایان خاطر نشان کرد:این جاست که خوش بین نبودن به مذاکره و آمریکایی‌ها که رهبرمعظم انقلاب بارها بر آن تاکید کردند با این زیاده‌خواهی‌ها تعبیر شد و آمریکا با روحیه سلطه گری خود مانع از دستیابی به توافق جامع شده و مرگ مغزی توافق را رقم زد.

یزدامروز

ارسال نظرات
آخرین اخبار