خبرهای داغ:
مدیر دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان همدان مطرح کرد
مدیر دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن گفت: دغدغه اصلی مسئولان کانون‌ها باید جذب جوانان به برنامه‌های فرهنگی و مساجد باشد.
کد خبر: ۸۵۴۰۵۲۹
|
۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، هادی فیض منش در حاشیه افتتاح طرح غنی‌سازی اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی مساجد در شهرستان نهاوند بیان داشت: نقش مسجد همیشه به‌عنوان جایگاهی امن برای فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی غیرقابل‌انکار بوده است به همین دلیل با تشکیل کانون‌های فرهنگی در مساجد سعی شده است هرچه بیشتر نسل جوان و نوجوان به این مرکز جذب شود.

وی اظهار کرد: امسال نیز برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان با محوریت کار در مسجد از 15 تیرماه در سراسر استان آغازشده است و تا نیمه شهریور ادامه دارد.

مدیر دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان افزود: برنامه‌های بانشاط و خوبی برای این ایام برنامه‌ریزی‌شده است که امیدواریم مورد استقبال جوانان علاقه‌مند قرار بگیرد.

وی گفت: در استان همدان 517 کانون فرهنگی و هنری مساجد فعالیت می‌کنند که با بسترسازی مناسب جمعیت نسبتاً خوبی را تحت پوشش قرار خواهند داد.

فیض منش عنوان کرد: امروزه نسل جوانان ما با توجه به تهاجم همه‌جانبه فرهنگی دشمن بیش از گذشته باید به برنامه‌های فرهنگی و مساجد روی بیاورد و دغدغه اصلی مسئولان کانون‌ها نیز باید جذب جوانان به برنامه باشد.

وی افزود: با توجه به برنامه‌هایی که در زمینه‌های قرآنی، کتاب‌خوانی، فرهنگی، گرافیک و خوشنویسی برای جوانان تدارک دیده‌شده است؛ پیش‌بینی می‌شود بیش از 80 هزار نفر در سراسر استان همدان از برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بهره‌مند شوند.

مدیر دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان اظهار داشت: در شهرستان نهاوند 56 کانون فعالیت می‌کنند که 40 کانون در روستاها و 16 کانون در شهر نهاوند قرار دارند.

وی بیان کرد:20 کتابخانه در مساجد سطح شهرستان در کنار کانون‌ها فعالیت می‌کنند و در سال 93 نیز مبلغ 27 میلیون تومان به‌حساب کانون‌های مساجد نهاوند واریزشده است.

فیض منش گفت: بر اساس سیستم جدید اختصاص بودجه، کانون‌ها بر اساس سطح‌بندی و فعالیت خود بودجه دریافت می‌کنند به این صورت که کانون‌های سطح یک مبلغ 10 میلیون ریال، کانون‌های سطح دو مبلغ هفت میلیون ریال و کانون‌های سطح سه مبلغ چهار میلیون ریال اعتبار دریافت می‌کنند.

وی بیان داشت: سطح‌بندی کانون‌ها بر اساس میزان فعالیت‌ها و تعداد اعضای فعال در کانون‌ها انجام می‌شود تا بتوان اعتبارات مناسب را به آن‌ها اختصاص داد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات