خبرهای داغ:
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش همدان در همایش عفاف و حجاب:
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه فرهنگ یکباره به وجود نمی آید ، گفت: نخستین قدم در مسئله حجاب آگاهی و شناخت است.
کد خبر: ۸۵۴۰۵۱۶
|
۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حسن آقا یوسفی امروز در همایش عفاف و حجاب با بیان اینکه برای بسیاری از نوجوانان مبدا حجاب یک سئوال است، اظهار داشت: طبق فرمایشی از آیت الله جوادی آملی مبدا حجاب، دین و عقل است.

وی با بیان این مطلب که پیامبران الهی مسئولیت هدایت بشر را با تربیتی الهی برعهده داشتند، افزود: نگاه فلاسفه به بشریت نگاهی متفاوت با دین بود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه علوم انسانی در کشورهای اروپایی به عنوان مبدا قرار گرفته شد و پس از آن تفکرات و نگاه هایی برهمان اساس شکل گرفت، گفت: یکی از اشتباهات در طول تاریخ این بود که علوم ماورا در علوم تجربی نادیده گرفته شد.

وی در ادامه سخنان خود به هویت تاریخی ایرانیان اشاره و عنوان کرد: فرهنگ و تمدن ایرانیان در دوران قبل از اسلام نیز هویتی مشخص و دارای کارنامه قابل قبولی است.

یوسفی با بیان اینکه حجاب در قبل از اسلام در خاندان های ایرانی وجود داشته است، افزود: با آمدن اسلام به ایران به مسئله حجاب صحه گذاشته شد.

وی ضمن تاکید بر این نکته که عفاف از حجاب بالاتر است، گفت: در مسئله حجاب تنها نباید ظاهر را دید.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان با افزودن اینکه دین اسلام آزادی درون، رستن از نفسانیت و رهایی از شهوات را به ارمغان آورد، ادامه داد: تربیت در جامعه اسلامی باید به گونه ای برای بنده خدا و ربوبی شدن باشد.

وی با تاکید بر اینکه نخستین قدم در مسئله حجاب آگاهی و شناخت است، افزود: باید با نگرش مثبت در راستای اندیشه ها و ارزش ها قدم برداشت تا ارزش ها درونی شده و تبدیل به رفتارها و هنجارها شود.

یوسفی با اشاره به ضروری بودن تامین سلامت جامعه به عنوان فضایی که انسان در آن رشد و تنفس می کند، گفت: در دنیای غرب و مدرنیته برهنگی، مادی گرایی و فلسفه پوچی برای بشریت تبلیغ شد و در مقابل آن ایرانیان باید براساس ویژگی های سبک زندگی اسلامی و ایرانی زندگی کنند.

وی با بیان اینکه فرهنگ یکباره به وجود نمی آید، ادامه داد: به عنوان یک شهروند ایرانی مسلمان باید وظیفه مند عمل کنیم تا به اهداف عالی بیان شده در فرمایشات رهبر معظم انقلاب و سند تحول تدوین شده برسیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات