خبرهای داغ:
کارشناس مسائل فرهنگی گفت: عادی سازی گناه و ترویج فساد از مهمترین آسیب های شبکه های اجتماعی وماهواره است وسهم مهمی در طلاق زوجین دارند.
کد خبر: ۸۵۴۰۴۹۶
|
۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱

حجت الاسلام علی حاتمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی با اشاره به جنگ نرم علیه انقلاب اسلامی اظهارداشت: جنگ نرم یعنی جنگ فرهنگی دشمن، جنگ اعتقادات و جنگ رسانه ها و جنگ روانی یا به عبارتی دیگر انقلاب مخملین و رنگین دشمن علیه کشورها است.

دشمن زیرساخت های دینی و اعتقادی خانواده های ایرانی را مورد حمله قرار داده است

این کارشناس فرهنگی و مذهبی در شهر سه قلعه ادامه داد: دشمن در جنگ نرم تمام فرهنگ و اعتقادات، اصول و باورهای فکری و زیرساختی یک خانواده را زیر سوال و مورد هدف قرار می دهد.

وی گفت: امروزه دشمن خانواده را که محوری ترین کانون تربیتی می باشد مورد هجمه قرار داده است.

حاتمی ادامه داد: مهمترین و موثرترین عوامل طلاق در بین زوجین ماهواره، رابطه نامشروع، بی حجابی و بی عفتی، بی مسئولیتی نسبت به خانواده و ایجاد رخنه و بی محبتی در بین خانواده ها است.

وی تاکید کرد: شبکه های اجتماعی و ماهواره زمینه ساز مهم و موثری در خصوص طلاق زوجین هستند و ترویج فحشا و روابط نامشروع باعث عادی سازی گناه در بین افراد هستند.

حاتمی اعتیاد زوجین را از دیگر عوامل جدایی زن و مرد دانست و افزود: شبکه های اجتماعی و ترویج مسائل ضد اخلاقی و ضد دینی که زمینه سازی روابط نامشروع را فراهم می کند ودر نهایت منجر به طلاق روجین خواهدشد.

ازدواج بر پایه عقلانیت و عشق الهی، هیچ وقت به طلاق منجر نمی شود

این کارشناس مذهبی مهمترین راهکار مقابله با طلاق را تغییر زیرساخت های فکری خانواده برشمرد و عنوان کرد: تقویت اعتقادت دینی و مذهبی سبب ایجاد نور ایمان در انسان وموجب دوری انسان از هر بدی است واگر زن و مرد بتوانند ایمان را در خود تقویت کنند کمتر دچار اشتباه و زمینه سازی برای طلاق کمتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه رفتار انسان برخواسته از تفکر انسان است، گفت: اگر انسان تفکراتش منفی و یا مثبت باشد؛ رفتارش نیز منفی یا مثبت خواهد بود و ازدواجی که بر پایه عقلانیت و عشق الهی ایجاد شود هیچ وقت به طلاق منجر نخواهد شد ولی اگر جاهلانه و بر پایه دوستی دختر و پسر انجام شود در نهایت به طلاق کشیده خواهدشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها