خبرهای داغ:
رئیس گروه علوم قرآنی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفتگو با بسیج:
حجت الاسلام بهجت پور گفت: کشورهای بیگانه و ضد نظام از گسترش بی عفتی در جامعه ما خوشحال می شوند و همه تلاش آنها این است که این مسئله کمرنگ و کم رنگ تر شود و مسئولین از گسترش فرهنگ حجاب و عفاف خسته شوند و این موجب خشنودی آنها خواهد بود و ما باید همگی کاری بکنیم که دشمن شاد نشود.
کد خبر: ۸۵۴۰۴۸۰
|
۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خوزستان حجت الاسلام بهجت پور رئیس گروه مطالعات قرآن پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفتگو با خبرگزاری بسیج به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب در خصوص قانون 300 ماده ای گسترش عفاف و حجاب مصوب شورای عالی انقلاب گفت: قانون حجاب و عفاف که در شورای انقلاب فرهنگی به تصویب رسید در دو نوبت و دو مرحله مطرح شد که به تصویب اعضای این شورا نیز رسید. در قانون اول با یک سلسله خواسته ها و دستورات سردرگم مواجه هستیم که برای آن تدبیر لازم صورت نگرفته بود، قانونی که برای مجموعه ای از خواسته ها و انتظارات، نظام یافته نیست و بین دستگاه های اجرایی این قانون هماهنگی لازم وجود ندارد اما همین مسئله در رابطه با قانون دوم این شورا کمتر مشاهده می شود و به دنبال این در مصوبه مجلس کارهای کارشناسانه بسیار سختی باید اتفاق می افتاد تا مجموعه نظام اجرایی قدری هماهنگ تر و هم رای به دنبال اجرای این قانون می افتادند در حالیکه می توانست این مسئله شفاف تر، مشخص تر و هماهنگ تر در خود قانون مصوب تجلی شود و همین مسئله عدم هماهنگی بین دستگاه های دولتی، موجب شد قانون گسترش فرهنگ عفاف و حجاب نتوانست به مرحله عملی برسد.

وی افزود: نکته دومی که در رابطه با این قانون هست اینکه مواردش به گونه ای است که تفسیر بردار است، یعنی دو مجموعه اجرایی و فرهنگی با یک تلقی خاص و سلیقه خاص می تواند آن را به گونه ای اجرا کند که نتیجه اش دلخواه تصویب کنندگان این قانون نباشد و نکته سوم که شاید مهمتر از این مصوبات است نظام ابداع و روش اجرا در این مواد قانونی است.

بهجت پور در ادامه بیان داشت: مثلا گفته شد مسئله عفاف را به فرهنگ تبدیل کنیم یا بر موادی تاکید شده ، مثلا تقوا در بین جوانان گسترش پیدا کند یا بر ارزشهای دینی که حوزه بسیار بسیار گسترده ای است، اما سوال این است چگونه و کدام ارزش دینی مرتبط با حجاب و عفاف را ما داریم که باید مورد توجه و تاکید قرار گیرد تا بوسیله آن بشود مسئله حجاب را طرح کرد؟

لذا به نظر میرسد با این پیش فرض و مقدمات خیلی گسترده و مبهم مواجه هستیم و به همین دلیل و با توجه به این سه اشکال قانون حجاب و عفاف توسط هیچ دستگاهی و به تنهایی امکان اجرایی شدن ندارد.

رئیس گروه مطالعات قرآنی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: بخش زیادی از اجرای فرهنگ حجاب و عفاف ممکن است خارج از دولت و در دستگاه هایی مانند حوزه علمیه که دستگاه بسیار مهمی است یا دستگاه های فرهنگی مثل سازمان تبلیغات، ائمه جماعات، مساجد و اوقاف و یکسری دستگاه های فرهنگی گسترده که سهم اقدامات آنها فراتر از سهم دستگاه های دولتی است انجام شود. 

وی در پایان افزود: کشورهای بیگانه و ضد نظام از گسترش بی عفتی در جامعه ما خوشحال می شوند و همه تلاش آنها این است که این مسئله کمرنگ و کم رنگ تر شود و مسئولین از گسترش فرهنگ حجاب و عفاف خسته شوند و این موجب خشنودی آنها خواهد بود و ما باید همگی کاری بکنیم که دشمن شاد نشود.       

ارسال نظرات
پر بیننده ها