نقش دهیاری ها در توسعه و خودکفایی روستاها

بخشدار بهنمیر گفت: دهیاری ها نقش مهمی در توسعه و خودکفایی روستاها دارند.
کد خبر: ۸۵۴۰۴۵۸
|
۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴

 



 خبرگزاری بسیج مازندران، مجتبی حبیب نژاد درنشست با دهیاران بخش بهنمیر با بیان اینکه دهیاریها سازمان های جدیدالتاسیسی هستند و چند سالی بیش نیست که از قدمت آنها می گذرد، گفت: در این مدت کوتاه اقدامات موثری توسط دهیاران در زمینه عمرانی و زیربنایی انجام شده است.

 وی هدف از تاسیس دهیاری را توانمندسازی روستاها دانست و افزود: این بدان معناست که دولت با توانمندسازی روستاها می خواهد روستاها را به خودکفایی برساند.

 بخشدار بهنمیر با تاکید به توسعه پایدار و همه جانبه در سطح روستاها اذعان داشت: دولت تدبیر و امید برنامه های خوبی برای توسعه روستاها در نظر گرفته است.

  حبیب نژاد با بیان اینکه اکثر روستاها به سمت توسعه و خودکفایی در حرکتند، به فعالیت دهیاران بخش بهنمیر اشاره کرد و افزود: اعتبارات دهیاری های بخش بهنمیر در سال گذشته بالغ بر دو میلیارد تومان بوده است که از این مقدار یک میلیارد و 300میلیون تومان توسط دولت تخصیص یافت و مابقی از درآمدهای خود دهیاری ها بوده است.

 این مسئول با اعلام اینکه در سال گذشته از محل درآمد و دارایی و ماده180نیز بالغ بر چهار میلیارد و 800میلیون تومان در بخش بهنمیر تامین اعتبار شد، اذعان داشت:  از این مقدار چهار میلیارد و 300میلیون تومان یعنی حدود 86درصد تحقق یافت که این نشان از توجه دولت به توسعه همه جانبه روستاها است.

 وی با بیان اینکه در سال 93بیش از 28پروژه با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد تومان در بخش بهنمیر افتتاح و به بهره برداری رسید ،به رتبه نخست مشارکت مردمی بخش بهنمیر در اجرای پروژه ها اشاره کرد و افزود : میانگین عملیات اجرایی طرح هادی در مازندران 27درصد ،در شهرستان بابلسر 71درصد و در بخش بهنمیر 76.5درصد می باشد که این نشان از مشارکت بالای مردم بخش بهنمیر دارد.

 حبیب نژاد با اشاره به 17روستای بخش بهنمیر بیان داشت: از این تعداد 13روستا در حال اجرای طرح هادی هستند .

بخشدار بهنمیر خاطرنشان کرد: همچنین  از چهل کیلومتر محور روستایی بخش بهنمیر در کمتر از سه ماه حدود 25کیلومتر آسفالت شد.

 حبیب نژاد با بیان اینکه دهیاران با حداقل امکانات و بضاعت در حال خدمت رسانی حداکثری هستند ،گفت : از جمله بخش هایی هستیم که با خارج کردن زباله از بخش گام مثبتی در بحث مدیریت پسماند برداشتیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار